Ważne dane zapisz online
Auto-Backup to stosunkowo nowa usługa w polskim internecie. W istocie jest to połączenie usługi przechowywania danych na zdalnych serwerach oraz aplikacji klienckiej instalowanej na komputerze użytkownika. Celem jest ochrona ważnych danych poprzez tworzenie ich kopii zapasowych online.
Wykonywanie kopii zapasowych online to w pełni zautomatyzowany proces. Po zainstalowaniu na komputerze programu o nazwie Auto-Backup należy wybrać, które pliki mają być chronione. W konfiguracji usługi backupu online pomaga bardzo prosty w obsłudze kreator.
Za pomocą Auto-Backupu można chronić także ustawienia wybranych programów. Lista aplikacji, których ustawienia program potrafi zabezpieczyć w postaci kopii zapasowej, nie jest jednak długa – obejmuje kilka komunikatorów internetowych i popularne przeglądarki WWW. Po jednorazowym wyborze danych do ochrony i ustawieniu harmonogramu reszta odbywa się automatycznie. Program sam dba o zapis kopii plików na serwerze. W standardowej konfiguracji kopie wykonywane są co godzinę.
Usługa Auto-Backup dostępna jest w kilku wariantach. Najmniej możliwości oferuje wariant bezpłatny, w którym otrzymujemy oprogramowanie (należy je pobrać z witryny głównej serwisu) oraz dostęp online do przestrzeni o pojemności 1 GB. Warto jednak wspomnieć, że przez pierwsze trzy miesiące korzystania z usługi użytkownik ma do dyspozycji 3 GB przestrzeni. Po upływie okresu próbnego trzeba uiścić opłatę za wariant 3 GB lub usunąć pliki, tak by zajmowana przestrzeń nie przekraczała 1 GB.
Dostępne są jeszcze trzy płatne warianty usługi. Za blisko 30 zł rocznie użytkownik ma do dyspozycji przestrzeń 3 GB, prawie 155 zł kosztuje 30 GB, a niecałe 470 zł nielimitowana powierzchnia. Oprócz wersji rocznej można wykupić usługę na krótszy okres: 3 miesiące lub 6 miesięcy. Szczegóły oferty z pełnym cennikiem można uzyskać po zarejestrowaniu dowolnego wariantu (nawet bezpłatnego) i zalogowaniu się w serwisie.