YouTubie: Shorts otrzymają nową, ciekawą funkcję. Obiektyw Google wkracza do gry
Integracja Obiektywu Google z youtube'owymi Shortsami powinna zadowolić nie tylko widzów, ale i influencerów.
Jak możemy przeczytać na stronie wsparcia Google, do YouTube Shorts już wkrótce zawitają nowe możliwości wynikające z integracji z Obiektywem Google. Dzięki temu będziemy w stanie sprawdzić, co dokładnie widzimy na ekranie – zarówno w kontekście pokazywanych obiektów i tekstu, jak i okolicy widocznej w tle.
YouTube Shorts z integracją z Obiektywem Google
Na samym początku warto nadmienić, że tytułowa nowość nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników, jako że Google ma zamiar stopniowo ją wprowadzać w przeciągu najbliższych tygodni.
Jeśli tak się złoży, że trafimy do grona osób, które otrzymają wczesny dostęp do integracji Obiektywu Google z youtube'owymi Shortsami, możemy przetestować ją w akcji poprzez kliknięcie wybranego filmiku i zatrzymanie jego odtwarzania. Następnie na wywołanym ekranie pauzy powinniśmy poszukać w górnym menu ikonki Obiektywu, co pozwoli zaznaczać na wyświetlaczu interesujące nas obiekty, a technologia podsunie nam pod nos szczegóły na ich temat.
Google podkreśliło przy tym, że w trakcie trwania fazy bety funkcji, nie zobaczymy żadnych reklam, co pozwala sądzić, że po upływie pewnego czasu się one pojawią. Co więcej, z Obiektywu w Shortsach zawierających linki afiliacyjne YouTube Shopping lub lokowanie produktu nie skorzystamy wcale.
Pełną instrukcję dotyczącą wykorzystania integracji Obiektywu Google w YouTube Shorts znajdziemy na stronie pomocy YouTube, aczkolwiek, gwoli przypomnienia, istnieje spora szansa na to, że rzeczona opcja wciąż nie jest dostępna w przypadku naszego konta.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl