Uruchamiając własną stronę w internecie, warto zadbać o to, aby szybko stała się obiektem zainteresowania innych internautów. W tym celu należy wspierać naturalny ruch na swojej witrynie i optymalizować działające kanały zasilające tę stronę w nowych użytkowników. Skąd jednak masz wiedzieć, ilu internautów trafiło na twoją stronę z wyszukiwarki, a ilu z innych stron?
Każda witryna w sieci powinna być monitorowana pod względem ruchu. Jednak zamiast żmudnie analizować logi, czyli tzw. zapisy wszystkich wydarzeń na serwerze, warto zarejestrować się w specjalnej platformie, która analizuje ruch na stronach WWW. Proces ten zajmuje zaledwie kilka minut, a podłączenie mechanizmu do istniejącej już strony internetowej nie jest wcale skomplikowanym zadaniem. Wystarczy dodać kilka linijek kodu wygenerowanego w panelu zarządzania statystyk, i gotowe.
Co oferują statystyki
Niezależnie od tego, jaki rodzaj witryny prowadzisz, blog czy portal tematyczny, dobrze opracowana i dokładna analiza ruchu, jaką oferują platformy statystyk, pomoże w rozpoznaniu artykułów, które cieszą się największą popularnością wśród internautów. Oprócz tego dowiesz się, z jakich źródeł i w jaki sposób czytelnicy trafiają na twoją witrynę. Sprawdzisz też, które wejścia pochodzą z wyszukiwarek, które są z witryn odsyłających (zawierających link prowadzący do twojej strony), a które są wizytami bezpośrednimi.
Niezależnie od tego, jaki rodzaj witryny prowadzisz, blog czy portal tematyczny, dobrze opracowana i dokładna analiza ruchu, jaką oferują platformy statystyk, pomoże w rozpoznaniu artykułów, które cieszą się największą popularnością wśród internautów. Oprócz tego dowiesz się, z jakich źródeł i w jaki sposób czytelnicy trafiają na twoją witrynę. Sprawdzisz też, które wejścia pochodzą z wyszukiwarek, które są z witryn odsyłających (zawierających link prowadzący do twojej strony), a które są wizytami bezpośrednimi.
Wszystkie gromadzone dane analityczne są cennym źródłem informacji na temat popularności strony oraz odwiedzających ją osób. Dzięki nim twórca witryny może pracować nad jej rozwojem, uwzględniając potrzeby internautów i ich zachowania. Dodatkowo, jeśli twoja strona internetowa wyświetla różnego rodzaju reklamy kontekstowe, np. Google Adsense, będziesz mógł na podstawie zgromadzonych analiz doskonalić zawartość merytoryczną witryny pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Tego typu działania polegają na budowaniu odpowiednich tytułów i leadów tekstów, na podstawie słów kluczowych i fraz zapytań, jakie wpisywali w wyszukiwarkach internauci, którzy trafili na twoją stronę.
Oprócz optymalizacji SEO analizowanie fraz i słów kluczowych, na których podstawie internauci dotarli do twojej strony, może być dobrą inspiracją do napisania nowego artykułu. Dzięki tym danym dowiesz się, czego najczęściej szukają internauci i o czym warto jeszcze napisać na swojej stronie, by zwiększyć zainteresowanie nią i wygenerować dodatkowy ruch.