Analiza ruchu na WWW
Uruchom przeglądarkę internetową i wpisz adres www.google.com/analytics/. Jeżeli masz już konto w dowolnej usłudze Google, kliknij odnośnik Zaloguj się. W przeciwnym wypadku zarejestruj nowe konto, klikając przycisk utwórz konto. W naszym przykładzie pokazujemy, jak utworzyć nowe konto.
Na kolejnej stronie kliknij ZAREJESTRUJ SIĘ. Wypełnij formularz rejestracyjny, podając swoje imię i nazwisko, adres e-mailowy, proponowane hasło do usługi, datę urodzenia i numer telefonu komórkowego. Przepisz ciąg znaków pod napisem Udowodnij, że nie jesteś robotem. Po zapoznaniu się z regulaminem usługi zaznacz opcję Akceptuję Warunki korzystania z usługi... i kliknij Następny krok.
Po poprawnym wypełnieniu formularza zobaczysz komunikat z prośbą o weryfikację adresu e-mailowego. Na twoją skrzynkę została wysłana wiadomość z linkiem weryfikacyjnym. Odbierz pocztę i kliknij ten link. W przeglądarce zobaczysz komunikat powitalny. Możesz już przejść do usługi, klikając przycisk Powrót do Google Analytics.
Zostaniesz przeniesiony do krótkiego kreatora konta. Kliknij przycisk Rejestracja.
Wyświetli się pytanie Co chcesz śledzić?. Jeżeli chcesz prowadzić statystyki dla strony WWW, zaznacz przycisk Witryna internetowa. Możesz też wybrać przycisk Aplikacja, jeśli zamierzasz monitorować ruch w aplikacjach mobilnych na Androida lub iOS-a. Następnie w sekcji Wybierz metodę śledzenia zaznacz opcję Universal Analytics. Teraz w sekcji Konfiguracja usługi internetowej wpisz nazwę swojej strony i podaj pełny adres URL witryny, np. www.pcformat.pl. Następnie pod napisem Kategoria branży wybierz z rozwijanej listy kategorię swojej witryny, np. Komputery i elektronika, i strefę czasową, zaznaczając na liście opcję Polska. Na koniec podaj nazwę konta w polu Nazwa konta i kliknij przycisk Pobierz identyfikator śledzenia.
Pojawi się okno Akceptacja warunków korzystania z usługi Google Analytics. Po zapoznaniu się z regulaminem (dostępny również w języku polskim) kliknij przycisk Akceptuję.
Twoje konto zostało już utworzone. Na kolejnej stronie zobaczysz unikalny identyfikator śledzenia. W sekcji To Twój kod śledzenia widoczny jest kod, który należy wkleić w dowolnym miejscu na swoją stronę internetową. Kod powinien być umieszczony na każdej podstronie, by umożliwić analizę poszczególnych podstron witryny.