A A A

Analiza ruchu na WWW

PC Format 10/2013
Statystyki oglądalności witryny umożliwiają nie tylko ocenę jej popularności w sieci, ale też sprawdzenie, skąd przychodzą internauci. Te analizy mogą pomóc w lepszym pozycjonowaniu strony WWW i zwiększeniu dochodów z reklam. Podpowiadamy, jaki mechanizm statystyk wybrać i jak go zintegrować z własną witryną. Mateusz Nosel

Interfejs panelu w Google Analytics

1. Przycisk z symbolem domu powraca do panelu głównego twojego konta w Google Analytics. W platformie możesz analizować ruch na kilku stronach i z tego poziomu z listy dodanych witryn możesz wybrać, dla której strony chcesz sprawdzić statystyki.

2. Okres śledzenia – możesz definiować daty pokazywanych danych. Zakres ustalasz na kalendarzu, który wyświetla się po kliknięciu aktualnego okresu śledzenia.

3. Przegląd – wykres, na którym są prezentowane statystyki odwiedzin w zdefiniowanym przez ciebie okresie śledzenia.

4. Rodzaj wykresu (wybór wskaźnika) – wyświetlasz dane na podstawie odwiedzin, odsłon, średniego czasu trwania odwiedzin, unikalnych użytkowników. Po kliknięciu odnośnika Wybierz dane możesz porównać dwa rodzaje wskaźników.

5. Typ analizy – domyślnie ustawiona opcja dzienna; można przestawić analizę na godzinową, tygodniową lub miesięczną.

6. Liczba osób, które odwiedziły witrynę – ogólne statystyki witryny w zdefiniowanym okresie śledzenia. Informacje na temat odwiedzin, odsłon, unikalnych użytkowników, średniego czasu trwania odwiedzin, współczynnika odrzuceń i procentu nowych odwiedzin.

7. Wykres kołowy – prezentuje podział procentowy nowych użytkowników (kolor niebieski) i powracających internautów (kolor zielony).

8. Moje rzeczy:
  • Panele informacyjne ze szczegółowym raportem na temat śledzonej witryny internetowej.
  • Skróty (możliwość zdefiniowania skrótów do ważnych dla ciebie poszczególnych zdefiniowanych statystyk).
  • Zdarzenia inteligentne (zmiany procentowe oglądalności poszczególnych podstron).
9. Raporty standardowe:
  • Czas rzeczywisty – analiza danych w czasie rzeczywistym pozwala na bieżące śledzenie użytkowników, np. podstron aktualnie oglądanych, odsłon na minutę i najpopularniejszych słów kluczowych, na których podstawie użytkownicy trafili z wyszukiwarki na twoją stronę.
  • Odbiorcy – domyślnie zaznaczona funkcja w panelu raportów, możliwość sprawdzenia danych demograficznych użytkowników (języka i lokalizacji), zachowania (nowych i powracających), technologii (używanych przeglądarek, systemów operacyjnych i sieci) oraz informacji na temat ruchu z urządzeń desktopowych i mobilnych.
  • Źródła odwiedzin – analiza słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę Google i ich popularność. Dowiesz się, jakie hasła i frazy wpisywali użytkownicy, którzy trafili na twoją stronę. Na wykresie kołowym wyróżnione są odwiedziny z wyszukiwarek, ruch z witryn odsyłających, odwiedziny bezpośrednie i z kampanii reklamowych.
  • Treść – te statystyki pozwalają sprawdzić popularność poszczególnych podstron twojej witryny. Dowiesz się, które są najpopularniejsze dla odbiorców, a które nie mają praktycznie żadnego znaczenia.

Jak zarabiać na swojej stronie WWW?

Najlepszym mechanizmem do wyświetlania reklamy kontekstowej jest usługa Google AdSense. Po założeniu konta możesz zdefiniować rodzaj i format reklamy, do której otrzymasz unikatowy kod do wklejenia na twoją stronę. W obrębie jednej strony możesz umieścić maksymalnie 3 reklamy. Dzięki analizowaniu treści na twojej stronie internetowej, zachowań internautów oraz fraz wyszukiwania, jakie są wpisywane w wyszukiwarkach internetowych, możesz optymalizować treść na swojej stronie. Tego typu działania pozwalają na zwiększanie nie tylko popularności witryny, ale również na wzrost zysków z reklam kontekstowych.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto