Animacja samochodu
Kliknij ikonę pod przyciskiem 3D View i z rozwiniętej palety wybierz 3D View. Zmień widok na boczny, naciskając klawisz [3] na klawiaturze numerycznej. Manipuluj widokiem tak, byś w oknie widokowym widział tył auta. Z menu głównego wybierz: Add, Mesh, Plane.
Przesuń kursor myszki w pobliże centralnej części utworzonej płaszczyzny. Na klawiaturze naciśnij klawisz [S] i przytrzymując klawisz [Ctrl], powiększ płaszczyznę 100-krotnie. Teraz, wykorzystując zieloną i niebieską współrzędną płaszczyzny, przesuń ją tak, by stykała się od spodu z kołami auta. Przejdź do widoku z kamery, naciskając [0].
Przejdź do edytora materiałów i kliknij przycisk New, by przypisać utworzonej płaszczyźnie materiał. Będzie to specyficzny materiał, gdyż cała płaszczyzna posłuży do uzyskania cienia pod samochodem. Przewiń paletę materiałów na sam dół. Rozwiń paletę Shadow, naciskając jej nazwę. Zaznacz opcję Shadows Only.
Znów przejdź do widoku z boku, naciskając [3]. Oddal widok, tak byś widział wirtualną
lampę. Zaznacz ją, klikając na niej prawym przyciskiem myszki, a następnie przenieś ją tak, by znajdowała się nad kamerą. Zmień widok na przedni, naciskając [1] na klawiaturze numerycznej, a następnie przesuń światło nad kamerę. Po prawej stronie kliknij trzecią ikonę od prawej.
W preferencjach źródła światła zwiększ parametr Energy do 2, a parametr Distanc do 250. Kliknij Inverse Square i z rozwiniętej palety wybierz Lin/Quad Weighted. Działanie tej funkcji polega na zmniejszaniu jasności w miarę wzrastania odległości od źródła światła. W sekcji Shadow kliknij Ray Shadow, by włączyć generowanie cieni. Pozostałe parametry tej sekcji pozostaw bez zmian.