Animacja samochodu
Przejdź do widoku z kamery, naciskając na klawiaturze numerycznej [0]. Prawym przyciskiem myszki kliknij płaszczyznę, od której zależy powstawanie cienia. Z dolnego menu wybierz opcje: Object, Show/Hide, Hide Selected. W ten sposób ukryjesz płaszczyznę i będziesz widział obraz kompozycji.
Zdefiniuj długość animacji. Na potrzeby tego warsztatu wystarczą 140 klatki. Kliknij rubrykę End i wpisz w niej 140. Prawym przyciskiem myszki kliknij dowolną kość auta, następnie kliknij Object Mode i z menu, które się teraz otworzy, wybierz Pose Mode.
Prawym przyciskiem myszki kliknij kość kierownicy. Teraz, gdy kursor myszki znajduje się w oknie widokowym, utwórz klatkę kluczową, naciskając klawisz [I] i wybierając z menu opcję LocRotScale. W ten sposób dla pierwszej klatki animacji zostanie zapamiętana pozycja, skala i obrót kości nazwanej kierownica.
Animację zaczniemy od próbnego poruszania kołami samochodu na przemian w lewo i w prawo. Na linii czasu przesuń wskaźnik czasu 10 klatek do przodu.Następnie, korzystając z zielonej strzałki, obróć koła samochodu w prawą stronę. Naciśnij klawisz [I] i wybierz opcję LocRotScale. Nowa pozycja zostanie zapamiętana.
Znów przesuń wskaźnik czasu o kolejne 10 klatek do przodu, a następnie obróć koła samochodu ponownie w lewo. Ustaw kolejną klatkę kluczową, naciskając [I] i wybierając opcję LocRotScale. Przesuń wskaźnik czasu do 30. klatki animacji, wyprostuj koła samochodu i ustaw kolejną klatkę kluczową.
Zanim zaczniesz przemieszczać samochód, musisz dla wszystkich ustawionych wcześniej klatek kluczowych zdefiniować pozycje auta. W przeciwnym wypadku zacznie się ono poruszać za wcześnie. Prawym przyciskiem myszki kliknij kość główną samochodu. Przesuń wskaźnik czasu do zerowej klatki animacji, naciśnij klawisz [I] i wybierz opcję LocRotScale. Czynności te powtórz dla pozostałych odstępów czasowych, w których zostały stworzone klatki kluczowe kości kierownica.
Wskaźnik linii czasu przesuń do 60. klatki animacji. Następnie, korzystając z czerwonej strzałki współrzędnych, przesuń samochód do połowy okładki PC Formatu. Wstaw klatkę kluczową. Przesuń wskaźnik czasu do 100. klatki animacji, przesuń samochód w pobliże lewego dolnego rogu gazety i wstaw kolejną klatkę kluczową.