Animacja samochodu
Samochód się porusza, choć w mało realistyczny sposób. Aby zwiększyć realizm jazdy auta, należy wprowadzić jeszcze kilka modyfikatorów do jego obrotu oraz pozycji samych kół. Ustawianie odpowiednich klatek kluczowych ułatwi nam ścieżka animacji. W lewym panelu kliknij przycisk Calculate Paths.
W nowym okienku dla wartości End wpisz 140 i kliknij przycisk OK. Przesuń wskaźnik czasu do 60. klatki, zaznacz kość kierownica i ustaw klatkę kluczową. Teraz przesuń wskaźnik czasu o jedną klatkę kluczową do przodu, a następnie skręć koła kierownicy, tak by wskazywały kierunek wyznaczany przez linię ruchu. Wstaw klatkę kluczową.
Przesuń wskaźnik czasu do 74. klatki animacji. Kliknij ikonę obrotu, zaznacz kość główną samochodu i obróć, a następnie przesuń go tak, by kość główna pokrywała się dokładnie z wyrysowaną ścieżką ruchu: Wstaw klatkę kluczową. Kliknij ikonę pozycji, wyprostuj koła i także wstaw klatkę kluczową.
Przesuń wskaźnik czasu do 100. klatki animacji. Przełączając się między manipulatorem obrotu i pozycji, ustaw kość główną samochodu, tak by pokrywała się dokładnie z wykreśloną linią ruchu. Jeśli koła były lekko skręcone, wyprostuj je. Wstaw tutaj nowe klatki kluczowe zarówno dla kości głównej samochodu, jak i dla kości kierownicy.
Przejdź do ustawień renderingu, klikając ikonę z aparatem. Przewiń paletę funkcji na sam dół. Teraz w sekcji Output kliknij przycisk PNG i z rozwiniętej palety wybierz Xvid. Rozwiń paletę Encoding, klikając jej nazwę.
Kliknij Format i z rozwiniętej palety wybierz Matroska. Kliknij Codec i z rozwiniętej palety wybierz Theora. Zwiększ też wartość Bitrate do 8000. Pamiętaj, że aby skorzystać z tego kodeka wideo, musi on być zainstalowany w systemie. Możesz oczywiście wybrać inne kodeki, lecz nie zawsze umożliwiają one zapisanie filmu w takiej rozdzielczości czy w takiej jakości.
Kliknij ikonę w sekcji Output i wskaż katalog, w którym ma się znajdować wyrenderowana animacja. W miejscu tym wpisz nazwę animacji (np. Animacja) i zatwierdź zmiany, klikając przycisk Accept. Przewiń paletę funkcji renderingu do góry i kliknij przycisk Animation w celu rozpoczęcia generowania animacji.