Podstawy logiki
Tworząc grę w GameSalad, często możesz dodawać warunki do swoich reguł. Jeśli np. masz już przygotowaną regułę, którą możesz zastosować też do innych elementów gry, wystarczy, że dodasz do niej kolejny warunek, odnoszący się do tego elementu. Nie ma potrzeby budowania reguły od podstaw.
Kliknij lewym przyciskiem bohatera Samolot, następnie przejdź do obszaru Samolot(Prototype), gdzie znajduje się reguła odpowiedzialna za zmianę kierunku. Zauważ, że reguła ma aktywną funkcję When All of the following are happening, co oznacza, że reguła jest stosowana, gdy występują wszystkie z poniżej wymienionych warunków. Zmień polecenie All na Any. Od tej pory reguła będzie aktywna, gdy jakikolwiek z warunków zostanie spełniony, nie zaś wszystkie.
W polu type or drag in a condition wpisz Collision i wciśnij Enter. W ten sposób dodasz do gry warunek o nazwie actor overlaps or collides with i dalej actor or type. Oznacza to, że reguła będzie się aktywować, gdy samolot natrafi na innego bohatera, czyli chmurę – z menu przy actor or type wybierz Chmury.