Podstawy logiki
Przejdź do zakładki Actors widocznej w górnej części programu GameSalad Creator i zaznacz bohatera Moneta. Następnie w obszarze Rules stwórz nową regułę, klikając ikonę plusa na przycisku Rule. Zmień nazwę reguły na Odradzanie, ponieważ będzie to reguła odpowiedzialna za „odradzanie się” monet po ich uprzednim zebraniu.
W polu type od drag in a condition wpisz Attribute i wciśnij Enter. Następnie kliknij przycisk strzałki widoczny obok stworzonego pola i wybierz w oknie Attribute Browser odpowiednio Attributes, Game i kliknij dwukrotnie Która moneta. Dodasz w ten sposób stworzony wcześniej atrybut dla gry.
W polu obok, które właśnie się pojawiło, kliknij przycisk strzałki i z okna Attribute Browser wybierz Attributes Moneta. Kliknij dwukrotnie Aktualna moneta, po czym wciśnij przycisk zielonego ptaszka, aby zatwierdzić zmiany. Ta reguła zacznie działać, gdy wartość umieszczona w atrybucie Która moneta będzie równa wartości umieszczonej w atrybucie Aktualna moneta. Dla przypomnienia: obie te wartości wynoszą 0, natomiast jedna z monet ma wartość 1.
Z obszaru Library przejdź do Zachowań (Behaviors) i przeciągnij – trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy – zachowanie o nazwie Change Attribute do zakładki do w regule Odradzanie.
Użyj strzałki widocznej na końcu pola set i w nowym oknie Change Attribute wskaż Attribute, Moneta, Color i kliknij dwukrotnie Alpha. W polu obok wpisz wartość 0. Teraz kliknij przycisk Play i zauważ, że moneta widoczna u góry zniknęła – jej kolor Alpha zmienił się na 0, co w systemie gry GameSalad oznacza, że jest niewidoczna. Reguła zadziałała, ponieważ Która moneta (wartość 0) jest równa Aktualna moneta (wartości 0), co sprawia, że następuje zmiana koloru na 0 (moneta staje się niewidoczna). Natomiast moneta, która ma wartość atrybutu Aktualna moneta równą 1 pozostała widoczna – zmiany jej nie dotknęły.
Ten test pozwala lepiej przyswoić sobie działanie reguł, niemniej nie potrzebujesz zachowania Change Attribute na tym etapie, dlatego należy je usunąć. Zaznacz Change Attribute w polu do w regule Odradzanie i wciśnij przycisk Del na klawiaturze, aby usunąć atrybut.
Z zakładki Behaviors przeciągnij za to inne zachowanie, o nazwie Interpolate, i umieść je w polu do w regule Odradzanie. Interpolate zmienia wartość jednego atrybutu na inną przez ustalony czas. Wykorzystasz go do wygaszania monet i wyświetlania ich w odpowiednim momencie. W ten sposób samolot zbierze najpierw jedną monetę, która następnie zniknie i jednocześnie wyświetli się inna, po przeciwległej stronie – i też zniknie, gdy samolot ją zbierze.
To działanie trzeba zapętlić, aby było aktywne przez cały czas. Najpierw w polu Interpolate wybierz atrybut Moneta, Color i Alpha, a następnie zmień wartość na 1 i kliknij przycisk z zielonym ptaszkiem, aby wprowadzić zmiany.
W widocznym niżej polu for wpisz np. 0.3, jeśli chcesz, aby efekt znikania/pojawiania się monety trwał 0,3 sekundy.