Wspólny komputer
Zaloguj się na konto z uprawnieniami administracyjnymi. Następnie za pomocą Eksploratora Windows odszukaj i otwórz folder \Użytkownicy\Publiczny.
Wciśnij lewy klawisz [Alt] i z pojawiającego się menu wybierz opcję Narzędzia, a następnie Opcje folderów.
W oknie Opcje folderów uaktywnij kartę Widok, zaznacz opcję Pokaż ukryte pliki, foldery i dyski i kliknij OK.
We wciąż otwartym oknie Eksploratora zobaczysz niewidoczny wcześniej folder Pulpit publiczny. Otwórz go.
Powinieneś zobaczyć ikonę skrótu widocznego u wszystkich. W naszym przykładzie jest to ikona przeglądarki Mozilla Firefox:
Otwórz drugie okno Eksploratora i przejdź do folderu Użytkownicy. Otwórz folder wybranej osoby i przeciągnij ikonę skrótu Firefoksa z okna pulpitu publicznego na folder pulpitu tej osoby. Przytrzymuj wciśnięty klawisz [Ctrl], dzięki czemu skopiujesz, a nie przeniesiesz skrót.
W analogiczny sposób skopiuj skrót do folderów pulpitów innych użytkowników, którzy z danego programu będą korzystać. Gdy zakończysz, usuń niepotrzebny już skrót z pulpitu publicznego.