W celu szybkiego wypromowania witryny, a tym samym zwiększenia dochodów z tytułu oferowanych na niej usług lub wyświetlanych reklam, przygotuj budżet na kampanie reklamowe w internecie.
Pozyskiwanie linków i katalogi stron
Najwięcej wejść na stronę zapewnia wyszukiwarka. Dlatego na początku, po uruchomieniu witryny w sieci, warto skupić się na linkowaniu, czyli zdobywaniu odnośników prowadzących do twojej strony. Im więcej takich odnośników, tym lepiej, bo w miarę wzrostu ich liczby umacniasz swoją pozycję w wyszukiwarce.
Najbardziej wartościowe odnośniki to te, które kierują ze stron o wysokiej pozycji (page rank). Duże znaczenie mają też specjalistyczne katalogi stron, tzw. katalogi SEO, do których warto dodać swoją stronę. Niestety coraz częściej wartościowe katalogi są płatne, a za dodanie wpisu trzeba zapłacić od kilku do kilkunastu złotych. Warto jednak przeznaczyć na ten cel kilkadziesiąt złotych. W internecie znajdziesz wiele rankingów z listą najlepszych katalogów SEO.
Promocja na forach i w komentarzach
Oprócz katalogów linki prowadzące do strony możesz zdobywać, udzielając się aktywnie na forach dyskusyjnych. Wiele forów umożliwia dodanie własnego podpisu w formie sygnaturki, w której warto umieścić odnośnik do swojej strony. Zanim jednak to zrobisz, upewnij się, że regulamin danego forum nie zabrania takich działań. Każdy twój post będzie wzbogacony o odnośnik do twojej strony, co skutecznie zwiększy liczbę prowadzących do niej odnośników.
W podobny sposób własną stronę możesz promować w komentarzach na różnych blogach i witrynach tematycznych, ale najlepiej, by umieszczenie linku było uzasadnione i spójne z twoją wypowiedzią w komentarzu, bo w przeciwnym wypadku twój komentarz może być potraktowany jako spam i zostać szybko usunięty. Więcej informacji na temat pozycjonowania i optymalizacji stron pod kątem SEO – w archiwalnym artykule pod adresem http://pcformat.pl/u/735.
Reklama w Google AdWords
Jednym z najbardziej skutecznych i najpopularniejszych narzędzi do promocji witryn w internecie jest usługa Google AdWords, której mechanizm polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach partnerskich, które są uczestnikami programu Google AdSense. Uruchomienie kampanii reklamowej w AdWords jest proste i nie wymaga wiele czasu. Wystarczy kilka godzin na zaplanowanie promocji witryny, by zauważyć rezultaty już po kilku dniach.
W AdWords sam przygotowujesz treść swojej reklamy. Może to być forma tekstowa, graficzna lub multimedialna (wideo). Następnie samodzielnie definiujesz całkowity budżet na reklamę i określasz maksymalną kwotę, która może być pobrana z ogólnego budżetu w ciągu jednego dnia. Taki model działania daje ci pewność i gwarancję, że nie przekroczysz przyjętego budżetu na reklamę ani w skali dziennej, ani w czasie ogólnego czasu trwania kampanii. W platformie nie ma żadnych zobowiązań co do czasu trwania kampanii, wszystko zależy od twoich potrzeb. Możesz prowadzić kampanię krótką, ale intensywną, trwającą zaledwie kilka dni, ale z większym dziennym budżetem, albo długofalową ze zdefiniowanym minimalnym budżetem na dzień.
W AdWords sam przygotowujesz treść swojej reklamy. Może to być forma tekstowa, graficzna lub multimedialna (wideo). Następnie samodzielnie definiujesz całkowity budżet na reklamę i określasz maksymalną kwotę, która może być pobrana z ogólnego budżetu w ciągu jednego dnia. Taki model działania daje ci pewność i gwarancję, że nie przekroczysz przyjętego budżetu na reklamę ani w skali dziennej, ani w czasie ogólnego czasu trwania kampanii. W platformie nie ma żadnych zobowiązań co do czasu trwania kampanii, wszystko zależy od twoich potrzeb. Możesz prowadzić kampanię krótką, ale intensywną, trwającą zaledwie kilka dni, ale z większym dziennym budżetem, albo długofalową ze zdefiniowanym minimalnym budżetem na dzień.
Decydując się na tę formę reklamy, musisz zadać pytanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, przeanalizuj dokładnie zawartość swojej strony. Taka analiza pozwoli na optymalizację kosztów kampanii. W Google AdWords możesz zdefiniować godziny, w jakich ma się pojawiać twoja reklama, oraz dostosować lokalizację.
Decydując się na tę formę reklamy, musisz zadać pytanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, przeanalizuj dokładnie zawartość swojej strony. Taka analiza pozwoli na optymalizację kosztów kampanii. W Google AdWords możesz zdefiniować godziny, w jakich ma się pojawiać twoja reklama, oraz dostosować lokalizację. Na reklamę warto przeznaczyć od kilku do kilkunastu złotych dziennie. Taka suma w zupełności wystarczy, by zwiększyć ruch na swojej stronie, a w przypadku sklepu internetowego lub strony z usługami zdobyć nowe zamówienia. To najlepszy stosunek ceny do efektywności, bo płacisz tylko za rezultaty. O tym, jak założyć konto w AdWords i przygotować pierwszą kampanię, przeczytasz w naszym warsztacie na kolejnej stronie.