A A A

Wypromuj witrynę w sieci

PC Format 12/2013
Jednym ze sposobów wypromowania strony w sieci jest jej pozycjonowanie. Trzeba jednak poświęcić na nie sporo czasu. Podpowiadamy, jak skorzystać z innych, łatwiejszych form reklamy, które przyspieszą wzrost popularności witryny. MATEUSZ NOSEL

W celu szybkiego wypromowania witryny, a tym samym zwiększenia dochodów z tytułu oferowanych na niej usług lub wyświetlanych reklam, przygotuj budżet na kampanie reklamowe w internecie.

Pozyskiwanie linków i katalogi stron

Najwięcej wejść na stronę zapewnia wyszukiwarka. Dlatego na początku, po uruchomieniu witryny w sieci, warto skupić się na linkowaniu, czyli zdobywaniu odnośników prowadzących do twojej strony. Im więcej takich odnośników, tym lepiej, bo w miarę wzrostu ich liczby umacniasz swoją pozycję w wyszukiwarce.

Najbardziej wartościowe odnośniki to te, które kierują ze stron o wysokiej pozycji (page rank). Duże znaczenie mają też specjalistyczne katalogi stron, tzw. katalogi SEO, do których warto dodać swoją stronę. Niestety coraz częściej wartościowe katalogi są płatne, a za dodanie wpisu trzeba zapłacić od kilku do kilkunastu złotych. Warto jednak przeznaczyć na ten cel kilkadziesiąt złotych. W internecie znajdziesz wiele rankingów z listą najlepszych katalogów SEO.

Promocja na forach i w komentarzach

Oprócz katalogów linki prowadzące do strony możesz zdobywać, udzielając się aktywnie na forach dyskusyjnych. Wiele forów umożliwia dodanie własnego podpisu w formie sygnaturki, w której warto umieścić odnośnik do swojej strony. Zanim jednak to zrobisz, upewnij się, że regulamin danego forum nie zabrania takich działań. Każdy twój post będzie wzbogacony o odnośnik do twojej strony, co skutecznie zwiększy liczbę prowadzących do niej odnośników.

W podobny sposób własną stronę możesz promować w komentarzach na różnych blogach i witrynach tematycznych, ale najlepiej, by umieszczenie linku było uzasadnione i spójne z twoją wypowiedzią w komentarzu, bo w przeciwnym wypadku twój komentarz może być potraktowany jako spam i zostać szybko usunięty. Więcej informacji na temat pozycjonowania i optymalizacji stron pod kątem SEO – w archiwalnym artykule pod adresem http://pcformat.pl/u/735.

Reklama w Google AdWords

Jednym z najbardziej skutecznych i najpopularniejszych narzędzi do promocji witryn w internecie jest usługa Google AdWords, której mechanizm polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach partnerskich, które są uczestnikami programu Google AdSense. Uruchomienie kampanii reklamowej w AdWords jest proste i nie wymaga wiele czasu. Wystarczy kilka godzin na zaplanowanie promocji witryny, by zauważyć rezultaty już po kilku dniach.

W AdWords sam przygotowujesz treść swojej reklamy. Może to być forma tekstowa, graficzna lub multimedialna (wideo). Następnie samodzielnie definiujesz całkowity budżet na reklamę i określasz maksymalną kwotę, która może być pobrana z ogólnego budżetu w ciągu jednego dnia. Taki model działania daje ci pewność i gwarancję, że nie przekroczysz przyjętego budżetu na reklamę ani w skali dziennej, ani w czasie ogólnego czasu trwania kampanii. W platformie nie ma żadnych zobowiązań co do czasu trwania kampanii, wszystko zależy od twoich potrzeb. Możesz prowadzić kampanię krótką, ale intensywną, trwającą zaledwie kilka dni, ale z większym dziennym budżetem, albo długofalową ze zdefiniowanym minimalnym budżetem na dzień.

W AdWords sam przygotowujesz treść swojej reklamy. Może to być forma tekstowa, graficzna lub multimedialna (wideo). Następnie samodzielnie definiujesz całkowity budżet na reklamę i określasz maksymalną kwotę, która może być pobrana z ogólnego budżetu w ciągu jednego dnia. Taki model działania daje ci pewność i gwarancję, że nie przekroczysz przyjętego budżetu na reklamę ani w skali dziennej, ani w czasie ogólnego czasu trwania kampanii. W platformie nie ma żadnych zobowiązań co do czasu trwania kampanii, wszystko zależy od twoich potrzeb. Możesz prowadzić kampanię krótką, ale intensywną, trwającą zaledwie kilka dni, ale z większym dziennym budżetem, albo długofalową ze zdefiniowanym minimalnym budżetem na dzień.

Decydując się na tę formę reklamy, musisz zadać pytanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, przeanalizuj dokładnie zawartość swojej strony. Taka analiza pozwoli na optymalizację kosztów kampanii. W Google AdWords możesz zdefiniować godziny, w jakich ma się pojawiać twoja reklama, oraz dostosować lokalizację.

Decydując się na tę formę reklamy, musisz zadać pytanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, przeanalizuj dokładnie zawartość swojej strony. Taka analiza pozwoli na optymalizację kosztów kampanii. W Google AdWords możesz zdefiniować godziny, w jakich ma się pojawiać twoja reklama, oraz dostosować lokalizację. Na reklamę warto przeznaczyć od kilku do kilkunastu złotych dziennie. Taka suma w zupełności wystarczy, by zwiększyć ruch na swojej stronie, a w przypadku sklepu internetowego lub strony z usługami zdobyć nowe zamówienia. To najlepszy stosunek ceny do efektywności, bo płacisz tylko za rezultaty. O tym, jak założyć konto w AdWords i przygotować pierwszą kampanię, przeczytasz w naszym warsztacie na kolejnej stronie.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto