Wypromuj witrynę w sieci
Kliknij przycisk Utwórz pierwszą kampanię widoczny na pierwszej stronie usługi AdWords.
W sekcji Ogólne kampanii w widocznym polu tekstowym wpisz rozpoznawalną dla siebie nazwę tworzonej kampanii, na przykład Reklama PCFormat.pl. Na liście Typ jest domyślnie zaznaczona sugerowana opcja Sieć wyszukiwania i reklamowa, co oznacza, że reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce Google i u partnerów wyszukiwania oraz na stronach partnerskich Google’a uczestniczących w platformie AdSense. Jeśli chcesz, aby twoje reklamy były wyświetlane tylko w wyszukiwarce, wybierz Tylko sieć wyszukiwania, a jeśli na stronach partnerskich AdSense, zaznacz opcję Tylko sieć reklamowa.
W sekcji Sieci możesz zostawić domyślnie zaznaczone opcje. Przejdź teraz do sekcji Lokalizacje, gdzie jest domyślnie zaznaczona opcja Polska. Jeżeli prowadzisz witrynę regionalną, zaznacz Chcę wybrać samodzielnie i w poniższe pole tekstowe wpisz lokalizacje (miasto, region lub kod pocztowy), w których ma być wyświetlana twoja reklama.
Przewiń stronę do sekcji Stawki i budżet. Jeżeli chcesz samodzielnie ustalić stawki za kliknięcie (model CPC), zaznacz opcję Samodzielnie ustawię stawki za kliknięcie. Zalecamy pozostawienie zaznaczonej domyślnie opcji Program AdWords ustawi moje stawki pod kątem maksymalizacji kliknięć w ramach budżetu dziennego. W razie potrzeby w późniejszym kroku będzie możliwa ich modyfikacja. Następnie w polu Budżet wpisz kwotę w złotych, jaką możesz dziennie przeznaczyć na reklamę, na przykład 5 zł. Kliknij przycisk Zapisz i kontynuuj.
W kolejnym kroku, Tworzenie grupy reklam, musisz zdefiniować swoją grupę reklam. Wpisz jej nazwę w polu Nazwa grupy reklam, np. Reklamy PCFormat, a następnie w sekcji Utwórz reklamę wypełnij krótki formularz, w którym utworzysz pierwszą reklamę. W polu Nagłówek wpisz tytuł reklamy, np. Magazyn PCFormat.pl. Następnie w polach Wiersz opisu dodaj opis reklamy, jak w naszym przykładzie. W polu Wyświetlany URL podaj adres strony, jaki pojawi się przy reklamie, a dokładny adres podaj w polu Docelowy URL. Po prawej stronie, w sekcji Podgląd reklamy zobaczysz, jak będzie wyglądała twoja reklama.
W sekcji Słowa kluczowe wybierz słowa kluczowe dla reklamy twojej strony. Wpisz je w polu tekstowym. Pamiętaj, by każde słowo kluczowe lub frazę wpisać w osobnym wierszu. Google zasugeruje też swoje propozycje kategorii, które będą widoczne w niewielkim okienku. Zakończ proces tworzenia reklamy, klikając Zapisz i przejdź do rozliczeń.