Fanpage na Facebooku
W czasach popularności Facebooka nie sposób pominąć go jako źródła promocji własnej witryny. Dziś niemal każda popularna marka i coraz więcej stron tematycznych ma swój własny fanpage, który jest doskonałym źródłem komunikacji i wymiany zdań między konsumentami lub internautami a właścicielem firmy lub strony.
Założenie profilu fanpage jest proste i pomaga w tym intuicyjny kreator. Na początku trudnością może być pozyskanie fanów. Warto zacząć od znajomych, wysyłając im zaproszenie do polubienia twojej strony. Możliwe, że znajomi, którzy dołączą do grona fanów, jednocześnie przyczynią się do pozyskania jako fanów swoich znajomych. Pamiętaj, by umieścić na swojej stronie odnośniki do fanpage. Jeśli zawartość strony będzie atrakcyjna dla internautów, prawdopodobnie sami dołączą do grona fanów.
Inną metodą pozyskiwania fanów jest ich aktywizacja, czyli zachęcanie do zadawania pytań i wyrażania opinii. Ponadto chyba najskuteczniejszą mobilizacją jest organizowanie konkursów, w których wymogiem jest zostanie fanem profilu.
Facebook daje też możliwość reklamowania całego fanpage lub wybranych postów na zasadzie reklamy kontekstowej, podobnej w działaniu do mechanizmu Google AdWords. Jest jednak znacząca różnica w docieraniu do określonych grup docelowych, na których szczegółowe definiowanie, na przykład po wieku lub płci, pozwala Facebook. Tutaj również masz gwarancję kontroli nad wydatkami po ustaleniu budżetu całkowitego lub dziennego.
Płatna reklama na innych stronach
Do dodatkowych form promocji można zaliczyć banery i reklamy tekstowe na popularnych stronach w internecie, najlepiej na takich, które tematycznie pasują do twojej witryny. Przygotowanie kreacji reklamowej to zadanie reklamodawcy, czyli w tym wypadku twoje. Najpopularniejszymi formatami reklamowymi są billboard (750x100 pikseli) czy rectangle (300x250 pikseli). Zanim przygotujesz własną kreację, sprawdź wymogi u danego reklamodawcy. Często głównym ograniczeniem jest wielkość pliku. Cena takiej reklamy zazwyczaj wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za 1000 wyświetleń. Zastanów się, czy twój budżet pozwoli ci na taką formę promocji i czy może przynieść dobre efekty.
Kupowanie fanów
W sieci znajdziesz wiele ofert pozyskiwania fanów, m.in. na Allegro, jednak tego typu usługi, wyceniane na kilka lub kilkanaście złotych, nie są warte nawet tych niewielkich pieniędzy. Zebrani w ten sposób fani nie stanowią praktycznie żadnej wartości dla fanpage. Często są to osoby spoza Polski, a także automatyczne roboty, które poza tym, że dołączą jako fan do twojej strony i zwiększą całkowitą liczbę tzw. lubisiów, nie przyniosą żadnej późniejszej aktywności na profilu.
Efekt wykopu
Serwis społecznościowy wykop.pl jest agregatorem ciekawej treści w sieci. To doskonałe źródło do błyskawicznej promocji strony, pod warunkiem posiadania atrakcyjnego i unikatowego kontentu (czyli treści) w danym wpisie lub artykule na łamach witryny. Podobne efekty można uzyskać, promując stronę w innych agregatorach treści. Niestety, tego typu akcje promocyjne mogą stać się problemem. Najczęściej po tzw. ogromnej aktywności „wykopowiczów”, czyli dużej liczbie wejść internautów na stronę w krótkim czasie lub jednakowym momencie, następuje przekroczenie dopuszczalnej przepustowości danego serwera, a tym samym tymczasowe zablokowanie i niedostępność strony. Przed tego typu akcjami warto sprawdzić parametry i możliwości swojego serwera.