AktualnościCo dla fanów retro: "Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)". Kolejna już książka z naszego wydawnictwa w sprzedaży

Co dla fanów retro: "Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)". Kolejna już książka z naszego wydawnictwa w sprzedaży

To podróż sentymentalna: w trzeciej odsłonie naszej serii zabieramy czytelników do czasów, kiedy gry wyznaczały standardy i wpływały na rozwój branży – a więc do lat 90. oraz w ich bezpośrednie sąsiedztwo.

Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)
Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)
Źródło zdjęć: © CD-Action | CD-Action

To tytuły, które w tamtym czasie kształtowały gusta graczy i na trwałe zapisały się w historii rozrywki elektronicznej. Wszystkie materiały przygotowaliśmy specjalnie z myślą o tej publikacji – nie są to przedruki z CD-Action ani z naszych portali internetowych.

Co czeka w środku?

W książce "Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)" znajdziesz przekrojowe zestawienie pozycji, które podbiły serca graczy. Coś dla siebie znajdą tu zarówno ci, którzy pokochali dynamiczne strzelanki z perspektywy pierwszej osoby (Half-Life, Quake III: Arena, Blood, Descent), jak i ci, którzy preferowali klasyczne platformówki, takie jak Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Banjo-Kazooie czy Heart of Darkness.

Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)
Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice) © CD-Action | CD-Action

Nie zabrakło też miejsca dla strategii (Command & Conquer: Red Alert, Theme Hospital, Dungeon Keeper, Twierdza) oraz wyjątkowych RPG-ów, wśród których znalazły się m.in. Fallout, Arcanum, Legend of ManaPlanescape: Torment.

Oprócz tego w książce:

  • szczegółowo opisaliśmy gry akcji, horrory, tytuły sportowe, wyścigowe, bijatyki i klasyczne przygodówki,
  • przygotowaliśmy specjalne, obszerne artykuły tematyczne – między innymi o point’n’clickach Sierry i LucasArts, polskich grach z epoki ośmiobitowców, a także produkcjach dostępnych na Amidze, NES-ie i SNES-ie.

Solidna jakość

Książkę wydano w twardej oprawie, w formacie 175 x 240 mm, z elegancką tasiemką, która pozwala łatwo zaznaczać strony. Dostępna jest zarówno w sklepie CD-Action, jak i na Allegro.

Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)
Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice) © CD-Action | CD-Action

Co oferuje trzeci tom?

  • niemal 90 szczegółowo opisanych gier z PC i konsol z lat 90. oraz z okresu im bliskiego,
  • analizę około 80 kultowych serii z tego czasu,
  • rozbudowane teksty dotyczące trendów, gatunków oraz ważnych wydarzeń w historii gier,
  • wkład ponad 40 znanych autorów – dziennikarzy, youtuberów i twórców związanych z CD-Action oraz innymi mediami,
  • kolorowe ilustracje i atrakcyjną szatę graficzną.
Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice)
Gry, które trzeba znać. Lata 90. (i okolice) © CD-Action | CD-Action

Seria "Gry, które trzeba znać" będzie liczyć cztery tomy – ostatni już powstaje, a jego premiera planowana jest na grudzień. Jeśli chcesz, możesz od razu kupić cały komplet – wtedy całość zostanie wysłana jedną przesyłką (wcześniejsze tomy natychmiast, a czwarty w dniu premiery).

Grzegorz Karaś, dziennikarz pcformat.pl

Źródło artykułu:CD-Action

Wybrane dla Ciebie