AktualnościGadżety Amazona w ogniu krytyki. Echo Show zaczęły wyświetlać reklamy

Gadżety Amazona w ogniu krytyki. Echo Show zaczęły wyświetlać reklamy

Wyświetlacze Amazon Echo Show, służące jako kontrolery inteligentnych domów, napsuły krwi wielu swoim posiadaczom. Jak się okazało, za sprawą ostatniej aktualizacji urządzenia zaczęły wyświetlać niezwykle irytujące reklamy, które zasłaniają wszystkie inne elementy na ekranie.

Amazon Echo Show
Amazon Echo Show
Źródło zdjęć: © Amazon

Niedawno Amazon pochwalił się wprowadzeniem nowej aktualizacji do urządzeń z serii Echo Show. Te niewielkie gadżety łączą w sobie wyświetlacz oraz głośnik, a w zdecydowanej większości przypadków wykorzystywane są do sterowania inteligentnymi domami. Kiedy sprzęt taki nie jest aktualnie używany, może posłużyć m.in. jako cyfrowa ramka do zdjęć i w roli takiej sprawdza się przyzwoicie. Przynajmniej do momentu, w którym w regularnych odstępach czasu zamiast fotografii zaczynają wyświetlać się pełnoekranowe reklamy.

Irytujące reklamy w Amazon Echo Show

Na tytułowy problem uwagę zwróciła Jennifer Pattison Touhy z The Verge. Ostatnie miesiące przyniosły posiadaczom Echo Show nieprzyjemną niespodziankę w postaci nachalnych reklam. Na chwilę obecną bolączka dotknęła Amerykanów, a i nie wszyscy z nich mieli z nią styczność, co znajduje uzasadnienie w tym, że nowa "funkcja" jest wdrażana stopniowo.

W sieci zawrzało od głosów ludzi, którzy utrzymują, że za sprawą wszechobecnych materiałów sponsorowanych korzystanie z Echo Show stało się katorgą. Nawet ekran sprowadzony do roli budzika potrafi zaskoczyć irytującą reklamą, co jest o tyle nie na miejscu, że wiele osób opłaca dodatkowy abonament w postaci Amazon Prime. Zdawać by się mogło, że w takim przypadku treści promocyjnych być nie powinno – rzeczywistość jednak prezentuje się zgoła inaczej.

Częściowym rozwiązaniem problemu jest włączenie trybu "Nie przeszkadzać". Przekształca on Echo Show w prosty zegar cyfrowy i skutecznie powstrzymuje go przed wyświetlaniem reklam. Wystarczy jednak uruchomić Alexę, aby naszym oczom od razu ukazała się zachęta do dokonania zakupu w sklepie internetowym.

Jak podkreślono w artykule opublikowanym na łamach The Verge, Amazon wepchnął reklamy na tytułowe wyświetlacze już dłuższy czas temu, niemniej do tej pory były one pokazywane okazjonalnie i nie narosło wokół nich aż tylu negatywnych emocji. Wdrażanie bieżącego rozwiązania zostało rozpoczęte tego lata, w parze z długo wyczekiwaną usługą Alexa Plus.

Wielu nabywców urządzeń może poczuć się oszukanych, jako że na ich opakowaniach podobno nie ma wzmianki o tym, że Echo Show wyświetla spersonalizowane materiały sponsorowane swoim użytkownikom. Słusznie zwrócono uwagę na fakt, że, w przeciwieństwie do wspomnianego sprzętu, czytniki Kindle zostały udostępnione w dwóch wersjach: z reklamami i bez. Pierwsza z nich jest odpowiednio tańsza, co ma rekompensować tę niedogodność. Na podobny przywilej posiadacze inteligentnych ekranów Amazona nie mają co liczyć.

Oliwy do ognia dolała wypowiedź przedstawiciela amerykańskiej korporacji. Zapytany o to, w jaki sposób reklamy wpisują się w "misję stworzenia produktu uwielbianego przez konsumentów", odrzekł, że "jeśli coś ma dla nas znaczenie, to nie jest reklamą, a dodatkiem", jak również, że "reklamy nie zawsze są złe", jako że mogą pomóc szybko dotrzeć do konkretnego produktu i dokonać jego zakupu za pośrednictwem kilku kliknięć.

Na ten moment nie istnieje sposób na to, aby pozbyć się irytujących reklam na Echo Show. Nawet po zgłoszeniu konkretnego materiału, jego miejsce w przeciągu chwili zajmie kolejny.

Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl

Wybrane dla Ciebie