3D Mark oszacuje wydajność sprzętu w grach

Praktyczny rzut oka
3D Mark doczekał się aktualizacji, która przynosi kilka ciekawych zmian – głównie w kontekście prezentowania wyników testów. Do tej pory miernikiem były po prostu punkty, które pozwalały zestawić osiągane przez karty rezultaty z innymi GPU. Twórcy 3D Marka doszli jednak do wniosku, że takie podsumowanie nie mówi wiele o wydajności w konkretnych zastosowaniach.
Prosta matematyka
W podsumowaniu oprócz wartości liczbowej zobaczymy teraz przelicznik. Aplikacja na postawie rezultatów w benchmarkach wyświetli nam przewidywaną wydajność w konkretnych produkcjach z podziałem na różne ustawienia graficzne – obecnie wspierane są Apex Legends, Fortnite, GTA V i Red Dead Redemption.
Lista ma być stale poszerzana i powinna więcej powiedzieć mniej zaawansowanym użytkownikom. Na razie benchmark pomija natomiast wydajność w grach przy włączonym ray tracingu. UL Benchmarks wydał jednak ostatnio nowy test dla tej technologii, więc prawdopodobnie w końcu i taka opcja się pojawi. Metody szacowania wyniku w konkretnych produkcjach można odnaleźć na stronie producenta.
Komputer komputerowi nierówny
Inną ciekawą opcją jest możliwość porównania wydajności naszego sprzętu z użytkownikami mającymi podobne zestawy. Na wyniki osiągane przez GPU mogą wpływać również inne podzespoły. Takie porównanie pozwoli zidentyfikować słabsze elementy naszej maszyny.
fot. UL Benchmarks