HP zwróci część pieniędzy za zakup oryginalnych tonerów
Jak wynika z najnowszych badań QualiyLogic, aż 40 proc. zamienników do monochromatycznych drukarek laserowych jest przyczyną wadliwych wydruków, a tym samym naraża firmy na dodatkowe koszty.
Przetestowane zamienniki powodowały, że wydruki były nierówne, niewyraźne lub pokryte niepożądanymi liniami. To są fakty. Chcielibyśmy, aby firmy same przekonały się o niezawodności oryginalnych tonerów HP – mówi Wojciech Grunwald, Dyrektor Działu LaserJet & Enterprise Solutions HP Polska.
W tym celu HP uruchamia kampanię „Mądre inwestycje szybko się zwracają”. W ramach promocji oferujemy blisko 30 rodzajów oryginalnych kaset z czarnym tonerem HP .W zależności od kwoty, którą firmy przeznaczą na zakup materiałów eksploatacyjnych HP, firma HP zwróci od 50 do 300 złotych. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.hp.pl/odbierz – dodaje Wojciech Grunwald.
Kampania zakończy się 28 lutego. Do tego czasu nawet kilka tysięcy firm może przekonać się do najwyższej jakości i wydajności wydruków, a tym samym dostrzec, jak szybko zwracają się inwestycje w oryginalne materiały eksploatacyjne HP. – Owszem, podobne argumenty przytaczają dostawcy zamienników, o czym mają świadczyć kilkuletnie gwarancje na zakupione produkty. Jednak gwarancje te nie obejmują serwisu drukarek uszkodzonych przez zamienniki, a takie ryzyko i dodatkowe koszty należy wszakże uwzględnić nie tylko po ostatnich badaniach QualityLogic – wyjaśnia Grunwald.
Eksperci Gartnera w raporcie Saving Money on Remanufactured Printer Supplies is Harder Than it Sounds, czyli „Oszczędzanie pieniędzy na regenerowanych materiałach eksploatacyjnych jest trudniejsze, niż mogłoby się wydawać” przyznają, że dostawcy zamienników wymieniają je bezpłatnie w razie awarii, ale jednocześnie przypominają, że firma musi zwrócić — albo przynajmniej zgłosić — uszkodzony zamiennik. Dla pracowników to nie tylko zwykła niedogodność, ale też dodatkowe koszty i strata cennego czasu, ponieważ awaria sprzętu drukującego zwykle wymaga interwencji zewnętrznych konsultantów i konieczność ponowienia wydruków.