AktualnościInstagram postawi na rozwój wideo i rekomendacji

Instagram postawi na rozwój wideo i rekomendacji

Tak deklaruje szef platformy, Adam Mosseri.

Instagram postawi na rozwój wideo i rekomendacji
Źródło zdjęć: © Pixabay

Instagram jak TikTok?

Szef Instagrama w opublikowanym na Twitterze krótkim filmie, w którym zapowiada czekające platformę zmiany, tłumaczy, że Instagram „nie jest już aplikacją do udostępniania zdjęć". Wskazuje, że użytkownicy portalu społecznościowego coraz częściej szukają w nim po prostu rozrywki, a „konkurencja jest poważna". Jako przykład podaje platformy YouTube i TikTok.

Changes are coming to video on Instagram

At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf

— Adam Mosseri (@mosseri) June 30, 2021

Mosseri wskazuje cztery dziedziny, w których serwis planuje się rozwinąć: wspieranie twórców, wideo, zakupy przez Instagrama i system wiadomości. Najważniejszy jest jednak, zdaniem szefa platformy, rozwój wideo. Filmy na Instagramie maja stać się „pełnoekranowe, immersyjne i zajmujące", co jednoznacznie wskazuje, iż podanie jako głównej konkurencji TikToka i YouTube'a nie było przypadkowe – Instagram zamierza w pełni postawić na nowe opcje w zakresie udostępniania wideo.

Algorytmy treści

Kolejną zmianą, którą zapowiedział Adam Mosseri, jest inne wyświetlanie treści. Instagram, za pomocą specjalnych algorytmów, będzie proponować użytkownikom posty i tematy, które nie są przez nich jeszcze obserwowane. Mosseri określa taki mechanizm mianem „rekomendacji". Wiąże się to z doniesieniami o testowaniu przez platformę „polecanych treści" dobieranych przez algorytm AI, które pojawią się w sekcji aktualności (tak jak na Facebooku) – również przed postami znajomych. Instagram pozwoli na ich personalizację poprzez umożliwienie użytkownikom wyboru zainteresowań z odpowiedniej listy.

Wybrane dla Ciebie