A A A

NVIDIA i sojusznicy - relacja z konferencji 3D Ekosystem

8 grudnia 2009, 12:47
NVIDIA i sojusznicy - relacja z konferencji 3D Ekosystem

Drugiego grudnia odbyła się w Warszawie konferencja poświęcona technologii wizualnej. Gospodarzem imprezy dla dziennikarzy i ludzi mediów była firma NVIDIA - twórca jedynego dostępnego dla każdego, systemu przestrzennego wyświetlania gier, obrazów i filmów we własnym domu.

NVIDIA 3D Vision to niewielki, podłączany do komputera przez USB nadajnik w kształcie czarnego trapezu i migawkowe okulary. Po podłączeniu sprzętu do monitora pracującego z częstotliwością 120 Hz i krótkiej konfiguracji szczęśliwy posiadacz zestawu może rozkoszować się „zanurzeniem” w trójwymiarowy świat ponad 400 gier komputerowych czy filmów.

Jako pierwsi fachowcy z NVIDIA – Luciano Alibrandi, Andrew Fear i Igor Stanek przedstawili zasady działania, demonstracje działania oraz przedstawili drogę, jaką technologia 3D Vision przebyła od swej premiery. Częściowo było to przypomnienie znanych już faktów – trójwymiar od NVIDIA niedługo będzie obchodził pierwszą rocznicę swojego istnienia na rynku.

Lecz najważniejszym powodem, dla którego przedstawiciele świata mediów tłumnie przybyli na konferencję było przedstawienie Ekosystemu 3D Vision. Chodzi o sprzęt współpracujący z tym wynalazkiem, a nie ograniczające się do tradycyjnego komputera i monitora. Zaliczyć do nich można takie urządzenia jak kompakt cyfrowy FinePix REAL 3D W1, z dwoma obiektywami, robiący trójwymiarowe zdjęcia wyświetlane następnie na specjalnej ramce fotograficznej, rzutnik H5360 i monitor GD245HQ wspierające 3D od Acera czy laptop Asusa G51J. Polscy reprezentanci wszystkich wymienionych firm byli obecni na spotkaniu, każdy z nich prezentował proponowane przez siebie pomysły na zastosowanie 3D Vision, oraz odpowiadał na pytania.

Jakie korzyści odnieśli uczestnicy konferencji 3D Ekosystem? Przede wszystkim udowodno, że technologia 3D Vision spektakularnie wyrwała się z getta ‘gamingu’, gdzie ją pochopnie umieszczono. Coraz szerszy wachlarz urządzeń i zawartości 3D niezwiązanych bezpośrednio z grami sprawia, że jest to jeden z najbardziej obiecujących pomysłów na przestrzenne obrazy z komputera. 3D Vision stosuje się z powodzeniem w tak niecodziennych obszarach jak oglądanie przestrzennego USG dzieci w łonie matki.


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto