AktualnościSzybki rozwój polskiego e-handlu

Szybki rozwój polskiego e‑handlu

Według raportu „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021" 60% konsumentów korzysta kilka razy miesięcznie z usług sklepów internetowych.

Szybki rozwój polskiego e-handlu
Źródło zdjęć: © Pixabay

Pandemia jedną z przyczyn

Produkty najczęściej kupowane online należą do kategorii „dodatki i odzież". Wskazało je 62% respondentów; 44,3 % kupuje „książki, płyty, filmy" tyle samo co artykuły z kategorii „telefony, smartfony, tablety".

Dziwi nieco fakt, że zaledwie 19.9% osób zaopatruje się tą drogą w gry komputerowe a 12,7% w oprogramowanie. Internet wydaje się bowiem naturalnym środowiskiem dla osób interesujących się tymi dziedzinami.

44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robieniazakupów online znaczny wpływ miała pandemia.

Blisko połowa korzystająca z tej formy zakupów wydaje w sieci sumę od 101 do 300 złotych, natomiast co dziesiąty klient ponad 500 zł.

Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pomocą Polacy robią zakupy w internecie, pozostają komputery stacjonarne lub laptopy – wskazała je ponad połowa badanych. 1/4 używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal 1/5 korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych (na świecie wskaźnik ten wynosi już ponad 70%).

Według raportu polski rynek e-handlu należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jego wartość w bieżącym roku przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat przybywa około 25 proc. sklepów internetowych rocznie.Obecnie w Polsce działa 51 tys. sklepów internetowych, choć 3/4 z nich jest w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej.

Raport „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021" powstał na podstawie wyników badania zrealizowanego przez firmę badawczą Advox Studio na grupie reprezentatywnej 1000 osób.

Wybrane dla Ciebie