Test Navitel E500 Magnetic
We wbudowanej pamięci znalazły się mapy 47 krajów europejskich, łącznie z Rosją, Białorusią i Ukrainą. Odpowiada za nie sam Navitel i, niestety w przypadku Polski, nie wydają się tak dobre jak Automapa czy MapaMap, które są dokładniejsze i mają lepszych lektorów. Brakuje też Yanosika. Za to jednak mają wiele innych zalet. Wyznaczając trasę, można wybrać nie tylko samochód osobowy czy rower, ale również ciężarówkę i autobus. W przypadku większych pojazdów trzeba podać kilka informacji, jak na przykład wysokość, masę całkowitą czy nacisk na oś. Te dodatkowe ograniczenia będą brane pod uwagę podczas obliczania trasy.
Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu Windows CE. Ma matowy ekran dotykowy TN, więc kąty widzenia są słabe, ale za to nie ma problemu z widocznością przy ostrym świetle. Jasność trzeba ustawiać ręcznie, rozdzielczość wystarcza do nawigacji. Szybkość działania jest zadowalająca, choć czas wyznaczania długich tras liczony jest w minutach, lepiej więc przygotować je wcześniej. Znalezienie pozycji też trochę trwa, ogólnie GPS działa jednak równie dobrze, co w innych urządzeniach bez modułu GSM.
