AktualnościFacebook przejdzie metamorfozę. Meta upraszcza sposób tworzenia treści i upodabnia serwis do Instagrama

Facebook przejdzie metamorfozę. Meta upraszcza sposób tworzenia treści i upodabnia serwis do Instagrama

Meta kontynuuje swoje plany przywrócenia Facebooka do łask i zachęcenia przedstawicieli młodszych pokoleń do korzystania z serwisu. Jednym z pierwszych kroków, na które zdecydował się koncern, jest uproszczenie sposobu tworzenia treści, wliczając w to Stories oraz posty publikowane na tablicy i w kanałach aktywności.

Facebook
Facebook
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Meta pochwaliła się, że korzystanie z Facebooka ma stać się bardziej przyjemnym doświadczeniem. Jak możemy przeczytać we wpisie opublikowanym na korporacyjnym blogu, koncern zdecydował się wdrożyć szereg usprawnień mających na celu wyeliminowanie zbędnych informacji zagracających portal i utrudniających znajdowanie interesujących nas treści – czy to za pomocą wyszukiwarki, czy też bezpośrednio w kanale aktywności, zwanym tablicą. Wypada przy tym podkreślić, iż przedstawione poniżej nowości dotyczą mobilnych aplikacji, a desktopowa odsłona serwisu, przynajmniej na razie, pozostaje w niezmienionej formie.

Nowości na Facebooku

Pierwsza ze zmian, prawdopodobnie najbardziej rzucająca się w oczy, dotyczy napomkniętego kanału aktywności. Opublikowanie wielu zdjęć jednocześnie sprawi, że wyświetlą się one w formie siatki. Co więcej, podczas przeglądania wystarczy podwójnie dotknąć jakąś fotografię lub obraz, aby zostawić pod nimi polubienie. Jedno stuknięcie palcem w wyświetlacz sprawi, że dany materiał pokaże się w trybie pełnoekranowym.

Zmiany w aplikacji Facebooka
Zmiany w aplikacji Facebooka© Meta

Gruntownej przebudowy doczeka się także rozwijane menu boczne. Ma ono eksponować najczęściej używane funkcje, takie jak rolki, znajomych, profil oraz marketplace. Zuckerberg i spółka pochwalili się, że ten element interfejsu otrzyma odświeżony i zauważalnie bardziej "czysty" wygląd, analogiczna zmiana dotknie również zakładki z powiadomieniami.

Co zaś tyczy się wyników wyszukiwania – te mają być przedstawiane w zupełnie nowej formie i "zawierać więcej treści w bardziej angażującym układzie siatki", który to, wedle zapewnień, obsługuje wszystkie typy materiałów. Meta testuje tryb pełnoekranowy umożliwiający przeglądanie zdjęć i filmów bez cofania się do początku listy, co z pewnością ucieszy wielu użytkowników. Zaznaczono, że przebudowa wyników wyszukiwania wciąż trwa, a nadchodzące miesiące mają przynieść kolejne zmiany w jej kontekście.

Zmiany w aplikacji Facebooka
Zmiany w aplikacji Facebooka© Meta

Działania koncernu odczują przede wszystkim osoby lubujące się w tworzeniu treści i dzieleniu się z nimi ze znajomymi oraz społecznościami. Popularne opcje, takie jak dodawanie podkładów muzycznych oraz oznaczanie przyjaciół zostały wyeksponowane w edytorze postów i Stories. Meta twierdzi, iż "nowe interfejsy ułatwiają tworzenie świetnych treści z minimalną ilością rozpraszaczy, a zaawansowane narzędzia, takie jak kolorowe tła tekstowe, są nadal dostępne za jednym dotknięciem".

Zmiany w aplikacji Facebooka
Zmiany w aplikacji Facebooka© Meta

Usprawniono także proces dodawania komentarzy w większości miejsc na Facebooku. Śledzenie odpowiedzi będzie łatwiejsze, przy imionach wyświetlone zostaną posiadane odznaki, a twórcy otrzymają możliwość przypinania wybranych wpisów.

Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że platforma chce nam pomóc w nawiązywaniu kontaktów. Aktualizując profil, musimy liczyć się z tym, że Facebook weźmie nasze zainteresowania oraz plany pod uwagę podczas przygotowywania rekomendacji znajomych.

Wedle zapowiedzi, przyszły rok ma przynieść jeszcze więcej zmian w niegdysiejszym królu mediów społecznościowych.

Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl

Wybrane dla Ciebie