Czekasz na telefon w TP?
Mail zakazujący rozpoczynania nowych inwestycji trafił do wszystkich partnerów technicznych Telekomunikacji Polskiej. Jednym z zadań wykonywanych przez te firmy jest podłączanie telefonów osobom, które nie miały dotychczas własnej linii telefonicznej. Pytany przez GP o komentarz rzecznik TP Wojciech Jabczyński odmówił wypowiedzi.
Na podłączenie telefonu oczekuje obecnie 50 tys. osób w całej Polsce. Telekomunikacja Polska jako operator świadczący usługę powszechną jest ustawowo zobowiązana do podłączenia telefonu każdemu obywatelowi. Jak podaje Gazeta Wyborcza, już w tym momencie około 30 tys. Polaków, którzy nie mogą się doczekać własnej linii przez czas dłuższy niż 18 miesięcy (tyle czasu ma na założenie telefonu TP), otrzymują od TP 50 zł rekompensaty miesięcznie.
Decyzja o obcięciu inwestycji może być podyktowana niższymi niż wcześniej zakładane przychodami TP. Instalacja jednej linii telefonicznej to dla operatora obecnie wydatek 587 zł.
Źródło: Gazeta Prawna
[Aktualizacja]
Do redakcji dotarła informacja prasowa dotycząca opisywanej sprawy.
Czytamy w niej, że:
Telekomunikacja Polska realizuje obowiązki wynikające z wyznaczenia jej do świadczenia usługi powszechnej. Dotyczy to również przyłączania nowych klientów. Wbrew doniesieniom prasowym, inwestycje nie zostały wstrzymane. Zarząd TP nie podjął takiej decyzji.