E-mail najbardziej popularną formą komunikacji
E-mail jest nadal najbardziej popularną formą komunikacji z najbliższymi i rodziną. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Microsoft na 2 tysiącach użytkowników systemów pocztowych Hotmail, AOL, Gmail, oraz Yahoo!Mail. Do przekazywania ważnych wiadomości najczęściej wybieramy właśnie tę formę komunikacji, a w dalszej kolejności – komunikator internetowy lub serwis społecznościowy.
Potwierdzają ten trend także badania przeprowadzone przez ShareThis w 2009 roku. Wynika z nich, że w 46 proc. przypadków informacją dzielimy się właśnie poprzez e-mail. Na kolejnych miejscach znajduje się Facebook (33,3 proc.), a następnie serwisy takie jak: Digg, delicious.com, LinkedIn (14,4 proc.) oraz Twitter (5,8 proc.).
Co więcej, wyniki badania jasno wskazują na fakt, iż z innymi znajomymi komunikujemy się za pomocą serwisów społecznościowych, a z innymi przy pomocy poczty elektronicznej.
Każdego dnia do każdej skrzynki e-mail trafia średnio od 4 do 20 wiadomości, a 61 proc. internautów ma przecież trzy lub więcej kont pocztowych. Większość z nas nie ogranicza się do jednego sposobu odbioru poczty elektronicznej i przegląda e-maile zarówno za pomocą programu pocztowego, jak i strony www. Powoli rośnie też liczba osób, które odbierają korespondencję przez telefon komórkowy – z tego sposobu korzysta już 17 proc. badanych (ShareThis).
Według Diagnozy Społecznej 2009 około 90 proc. polskich internautów korzysta już z poczty elektronicznej. I choć Polacy bardzo dobrze radzą sobie z przeglądaniem stron internetowych i sprawnie używają wyszukiwarek internetowych, to aż 66 proc. ankietowanych jest zdania, iż korzystanie z poczty elektronicznej oraz przesyłanie e-maila z załącznikami należy do czynności trudnych.