AktualnościJakiego antywirusa wybierają Polacy?

Jakiego antywirusa wybierają Polacy?

Już niemal każdy internauta zabezpiecza swój komputer za pomocą programu antywirusowego. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez agencję United Consultants wiemy jakie pakiety zabezpieczające są w Polsce najpopularniejsze.

Jakiego antywirusa wybierają Polacy?

Wśród płatnych rozwiązań antywirusowych Polacy najczęściej wybierają produkty firmy ESET – korzysta z nich około 3,5 mln Polaków (16,3%). Na drugim miejscu uplasowało się oprogramowanie firmy Kaspersky (11,3%), a trzecie miejsce zajmuje Symantec (Norton) - 9.4%.

Z badań United Consultants zleconych przez firmę ESET wynika, że większość polskich internautów jest świadoma zagrożeń jakie mogą czyhać na nich w Internecie, dlatego chronią oni swoje komputery, za pośrednictwem których łączą się z globalną siecią. Zwykle ochronę stanowią programy antywirusowe (68,5%), rzadziej bardziej złożone rozwiązania nazywane pakietami bezpieczeństwa (19,4%). Tylko nieliczni przepytywani (6%) nie potrafili określić czy program, którym zabezpieczany jest ich komputer to tradycyjny antywirus, czy też pakiet bezpieczeństwa. Samą ochronę zapewnianą przez wspomniane rozwiązania badani ocenili jako dobrą (4 w 5 stopniowej skali). Ankietowani uznali również, że ich umiejętności w zakresie wyboru i obsługi programów zabezpieczających odpowiadają typowej wiedzy „standardowego użytkownika” (53,1%). Zdecydowanie mniej badanych osób stwierdziło, że reprezentuje grupę „zaawansowanych użytkowników” (16,3%) lub „ekspertów” (2,1%). Przeprowadzone badania ankietowe pozwoliły również ustalić, że oprogramowanie antywirusowe Polacy zwykle znajdują na swoich nowozakupionych komputerach jako preinstalowane przez sprzedawców (23%) lub samodzielnie wybierają i kupują tego typu aplikacje za pośrednictwem sklepu internetowego oficjalnego dystrybutora (23%) lub w tradycyjnych punktach handlowych (11%).

Badania zostały przeprowadzone pomiędzy 29 marca, a 16 kwietnia 2010 roku w 49 krajach, m.in. w Polsce, Belgii, Anglii, Japonii, USA, Meksyku, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Próby badawcze skonstruowano w taki sposób, aby były one reprezentatywne dla populacji internautów w poszczególnych krajach. Całkowita liczebność próby badawczej wyniosła 49 872 osób. W Polsce badania przeprowadzono na grupie 1010 internautów.

Foto: stock.xchng / cobrasoft

Wybrane dla Ciebie