Kolejne błędy asystentki głosowej Amazonu
Asystenci głosowi są używani przez coraz większe grono osób. Niemal każdy posiadacz smartfona korzysta z jakiegoś asystenta, np. Google'a czy Apple'a (Siri). Narzędzia te muszą więc być nieustannie rozwijane, co też koncerny zajmujące się oprogramowaniem i produkcją urządzeń tego typu ciągle deklarują.
Mimo wprowadzanych poprawek wirtualni asystenci mają swoje potknięcia i wpadki. Na wiele zadawanych pytań nie znają odpowiedzi albo odpowiadają nieadekwatnie do tematu. Amazon uruchomił nawet stronę umożliwiającą użytkownikom wpisywanie odpowiedzi na pytanie, na które Alexa nie znała odpowiedzi, jednak weryfikacja tych treści nie przebiega jeszcze w sposób prawidłowy.
Asystentka Amazonu potrafi nieźle zaskoczyć swoimi odpowiedziami. Pewna właścicielka modelu Amazon Echo Dot drugiej generacji poprosiła go o informacje dotyczące pracy serca. Głośnik zasięgnął opinii w internecie i poradził kobiecie, aby zadała sobie cios w serce, bo dzięki temu przyczyni się do ochrony planety i tym samym dobra ogółu. W udostępnionym na YouTubie filmie można samodzielnie przekonać się, jakie błędy potrafi popełniać asystent głosowy, korzystając z niezweryfikowanych treści zamieszczonych w sieci.
Amazon odniósł się już do tej sytuacji i potwierdził istnienie błędu oprogramowania. Koncern zarzeka się, że Alexa została już w tej kwestii „poinstruowana", co znaczy tyle, że błąd został naprawiony. Prawdopodobnie asystentka głosowa, odpowiadając na pytanie, skorzystała z Wikipedii, którą de facto może edytować każdy.
fot. Rahul Chakraborty/Unsplashed