AktualnościKryptogórnicy świętują

Kryptogórnicy świętują

Koncern Meta odwołał zakaz wyświetlania reklam kryptowalut na własnych platformach.

Kryptogórnicy świętują
Źródło zdjęć: © Pixabay

To przez metawersum?

Taka decyzja da branży kryptowalutowej szansę zareklamowania się ponad 3 miliardom ludzi – tyle bowiem osób korzysta z różnych serwisów Mety, w tym Instagrama, WhatsAppa i Facebooka.

Zakaz obowiązywał od stycznia 2018 roku, a jego celem było wyeliminowanie „wprowadzających w błąd lub oszukańczych praktyk promocyjnych", takich jak początkowe oferty monet (ICO), które zyskały na popularności podczas pierwszego boomu na rynku kryptowalut w latach 2017–2018.

Od tego czasu branża znacznie się rozwinęła. Doszło do otwarcia Coinbase – pierwszej giełdy kryptowalut notowanej na giełdzie nowojorskiej (Nasdaq), uznania bitcoina za legalny środek płatniczy w Salwadorze, a w cyfrowe pieniądze zainwestowały m.in. firmy MicroStrategy, SpaceX i Tesla.

„Robimy to, ponieważ krajobraz kryptowalut dojrzewał i stabilizował się w ostatnich latach, pojawiło się więcej przepisów, które ustanawiają jaśniejsze zasady dla tej branży" – czytamy w blogu firmy Meta.

Zmiana polityki jest następstwem decyzji giganta mediów społecznościowych o uruchomieniu metawrersum, w którym prawdopodobnie będzie akceptowana pewna formę płatności w kryptowalutach oraz pojawią się inne mechanizmy bazujące na technologii blockchain, takie jak niewymienialne tokeny (NFT).

Wiadomość o zaakceptowaniu reklam kryptomonet pojawia się krótko po odejściu z Facebooka dyrektora Davida Marcusa, który rozstał się z firmą po nieudanej próbie wprowadzenia przez nią własnej kryptowaluty.

Wybrane dla Ciebie