Miami przeciw mikromobilności (a nawet za nią)
Elektryczne hulajnogi znów jeżdżą na ulicach największej metropolii Florydy.
Nowa szansa, nowe warunki
Władze Miami opowiedziały się niedawno za zakończeniem programu pilotażowego, który pozwalał na prowadzenie wypożyczalni hulajnóg elektrycznych w centrum miasta. Decyzja ta praktycznie wyeliminowała elektryczne jednoślady na małych kółkach z miejskich ulic.
Po kilkunastu dniach i krytyce w mediach społecznościowych, komisarze Miami dokonali reasumpcji głosowania i stosunkiem głosów 3:1 przywrócili tymczasowo możliwość wynajmowania elektrycznych hulajnóg w dzielnicach Edgewater, Brickell i Coconut Grove do 5 stycznia 2022 roku (wcześniej głosowali przeciw stosunkiem 4:1).
Tym razem korzystający z usługi będą musieli mieć założone kaski podczas jazdy. Dodatkowo miasto wprowadzi bardziej rygorystyczny limit parkowania, aby zmniejszyć bałagan na chodnikach. Ograniczono również czas, w którym dopuszczalne jest poruszanie się e-hulajnogami.
Komisarz Ken Russell, reprezentujący dzielnice, w których mikromobilność jest obecnie dozwolona, zachwalał hulajnogi elektryczne jako dobre rozwiązanie dla osób dojeżdżających do pracy na pierwszym i ostatnim kilometrze ich podróży.
Według zastępcy burmistrza miasta, Nzeribe Ihekwaba, program przyniósł 2,5 miliona dolarów dodatkowych przychodów, z czego około połowa została wydana na nowe ścieżki rowerowe.