PayPal wprowadza ochronę kupujących

PayPal wprowadza usługę, która ma na celu całkowitą ochronę użytkowników internetu przed nieuczciwymi sprzedawcami. Czy taki ruch zachęci Polaków do kupowania w sieci?
Tylko 25% Polaków w ostatnim roku dokonało zakupu przez Internet (źródło: Report Linker 2009). W tym samym czasie z zakupów online skorzystało aż 75% Niemców i ponad 80% Skandynawów. Umiarkowana popularność zakupów w sieci wynika między innymi z braku zaufania do tej formy sprzedaży. Dlatego firma PayPal postanowiła wprowadzić stosowany na rynkach zachodnich system ochrony kupujących. Jak pokazują doświadczenia z innych krajów, proponowane rozwiązanie może przyczynić się do wzrostu liczby kupujących przez internet.
Teraz każdy kto dokona zakupu za pośrednictwem systemu PayPal w dowolnym sklepie akceptującym tę formę płatności, może w razie problemów liczyć na zwrot 100% kosztów transakcji, niezależnie od wartości zakupu. Pełna ochrona kupujących w systemie PayPal gwarantuje klientom zwrot całkowitej wartości zakupu, łącznie z kosztami wysyłki, zarówno z polskich, jak i zagranicznych sklepów. Zwrot kosztów nie jest ograniczony wartością ani liczbą transakcji. Oznacza to, że zastrzeżenia można zgłaszać do zakupu towarów o dowolnej cenie czy w dowolnej ilości, o ile nie chodzi o towar, którego nie można przesłać pocztą.
Wśród sklepów akceptujących pełną ochronę kupujących są już m.in. Merlin, Agito, Vobis, Cepelia, Poczta Kwiatowa, DHL, Zara, eBay i wiele innych.