Podzielą się kasą z użytkownikami
O sile portali społecznościowych z filmami czy zdjęciami decydują sami użytkownicy, którzy są jednocześnie współtwórcami takich witryn. Jednak większość zysków z działalności serwisów trafia do kieszeni właściciela. Google postanowiło zmienić tę sytuację i część pieniędzy z reklam zamieszczanych na YouTube odda w ręce najbardziej aktywnych userów.
Użytkownik, którego klip zyskał bardzo dużą popularność, otrzyma e-mail z informacją o możliwości zarobku. Podobna informacja wyświetlona zostanie obok popularnego nagrania w panelu użytkownika.
Jeśli osoba, która umieściła film w serwisie, wyrazi zgodę na zarobek, YouTube sprzeda powierzchnię reklamową obok klipu i zyskiem podzieli się z użytkownikiem. Dotychczas, aby skorzystać z takiej możliwości, należało zgłosić się do udziału w programie partnerskim. Teraz wystarczy wyrazić zgodę na umieszczenie reklamy obok klipu.
Oferta początkowo skierowana będzie do amerykańskich użytkowników YouTube.
Źródło: Google Blog