Przezroczyste ekrany LCD od Samsunga
Samsung Electronics rozpoczyna produkcję transparentnego panelu LCD o przekątnej 46 cali, który został wyróżniony nagrodą 2012 CES Innovations.
Przezroczysty, 46-calowy panel LCD oferuje współczynnik kontrastu na poziomie 4500:1. Korzystając ze światła słonecznego lub oświetlenia wewnątrz pomieszczenia, panel nie wymaga dodatkowego podświetlania. Urządzenie znajduje łatwe zastosowanie w prezentacji reklam i filmów. W tym celu wystarczy aktywować warstwę diod LED podświetlających obraz na jego krawędziach. Gdy są one wyłączone, ekran jest przezroczysty, a zapotrzebowanie na energię stanowi zaledwie 10% zużycia standardowego ekranu LCD o podobnych rozmiarach. Nowe wyświetlacze firmy Samsung będą w pierwszej kolejności przeznaczone dla instytucji, przedsiębiorstw i placówek edukacyjnych.
Do sprzedaży trafił już 22-calowy, przezroczysty ekran LCD Samsung, który został bardzo dobrze przyjęty przez przedstawicieli różnych branż. Jego kompaktowe wymiary, niski poziom zużycia energii, a także różnorodność funkcji doceniło wielu producentów dóbr luksusowych, w tym biżuterii.
Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Display Bank wynika, iż rynek wyświetlaczy transparentnych czeka dynamiczny wzrost. Przewiduje się, że w 2015 roku jego wartość wyniesie 0,9 miliarda dolarów, a do 2025 roku wzrośnie do 87 miliardów dolarów.