Xiaomi numerem dwa
(Prawie) cała branża ze wzrostem
Firmie Xiaomi po raz pierwszy udało się zająć drugie miejsce w rankingu – udział przedsiębiorstwa w globalnej sprzedaży telefonów wyniósł 17%.
Numerem jeden pozostaje Samsung (19% udziałów w rynku), a na podium znalazł się jeszcze Apple (14%). Pierwsza piątkę zamykają Oppo i Vivo z udziałami po 10%. Wszystkie firmy zwiększyły procentowy udział w rynku w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale wzrost Xiaomi – aż o 83% – robi duże wrażenie.
We've moved up one more spot! Just in from @Canalys, we are now the 2nd largest smartphone brand worldwide in terms of shipments. This amazing milestone couldn't have been achieved without our beloved Mi Fans! #NoMiWithoutYou
RT with from your Xiaomi smartphone :) pic.twitter.com/kKfuTK8K7J— Xiaomi (@Xiaomi) July 15, 2021
„Xiaomi szybko rozwija zagraniczną działalność" – powiedział Ben Stanton, kierownik ds. badań Canalys. „Firma poprawiła wynik o ponad 300% w Ameryce Łacińskiej, o 150% w Afryce i o 50% w Europie Zachodniej" – dodał.
Głównym zadaniem Xiaomi w tym roku jest zwiększenie sprzedaży modeli z wyższej półki, takich jak Mi 11 Ultra. Jest to trudne zadanie, ponieważ Oppo i Vivo mają ten sam cel i są gotowe wydać spore kwoty na marketing.
Według raportu cała branża producentów smartfonów odnotowała wzrost o 12% od początku bieżącego roku. Odbyło się to kosztem Huawei – firma z powodu sankcji nałożonych przez USA została wyłączona z globalnej rywalizacji.
fot. Pixabay