Xiaomi numerem dwa
Firma analityczna Canalys przedstawiła wyniki sprzedaży smartfonów za dwa pierwsze kwartały bieżącego roku.
(Prawie) cała branża ze wzrostem
Firmie Xiaomi po raz pierwszy udało się zająć drugie miejsce w rankingu – udział przedsiębiorstwa w globalnej sprzedaży telefonów wyniósł 17%.
Numerem jeden pozostaje Samsung (19% udziałów w rynku), a na podium znalazł się jeszcze Apple (14%). Pierwsza piątkę zamykają Oppo i Vivo z udziałami po 10%. Wszystkie firmy zwiększyły procentowy udział w rynku w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale wzrost Xiaomi – aż o 83% – robi duże wrażenie.
We've moved up one more spot! Just in from @Canalys, we are now the 2nd largest smartphone brand worldwide in terms of shipments. This amazing milestone couldn't have been achieved without our beloved Mi Fans! #NoMiWithoutYou
RT with from your Xiaomi smartphone :) pic.twitter.com/kKfuTK8K7J
— Xiaomi (@Xiaomi) July 15, 2021
„Xiaomi szybko rozwija zagraniczną działalność" – powiedział Ben Stanton, kierownik ds. badań Canalys. „Firma poprawiła wynik o ponad 300% w Ameryce Łacińskiej, o 150% w Afryce i o 50% w Europie Zachodniej" – dodał.
Głównym zadaniem Xiaomi w tym roku jest zwiększenie sprzedaży modeli z wyższej półki, takich jak Mi 11 Ultra. Jest to trudne zadanie, ponieważ Oppo i Vivo mają ten sam cel i są gotowe wydać spore kwoty na marketing.
Według raportu cała branża producentów smartfonów odnotowała wzrost o 12% od początku bieżącego roku. Odbyło się to kosztem Huawei – firma z powodu sankcji nałożonych przez USA została wyłączona z globalnej rywalizacji.