AktualnościAmerykanie nie wierzą Facebookowi

Amerykanie nie wierzą Facebookowi

Wśród gigantów technologicznych za najbardziej zaufanego uchodzi Google.

Amerykanie nie wierzą Facebookowi
Źródło zdjęć: © SeoClarity

Społecznościówki w ogonie

Firma SeoClarity opublikowała wyniki ankiety dotyczącej zaufania do firm technologicznych.

Wierzą w Google'a

Pierwsze miejsce w rankingu zajęła firma Google (65,7% respondentów ma do niej zaufanie, zaś 21,2% go nie ma). Drugi był Amazon (odpowiednio: 65,1% i 16,5%), zaś trzeci – Microsoft (63,9% ufających, 16,9% osób mających zdanie przeciwne).

Na drugim biegunie znalazły się Facebook (42,6% nieufnych respondentów), Huawei (30,4%) i TikTok (43%). Najlepiej wśród serwisów społecznościowych wypadł Twitter (42,9% zaufania, 31,8% nieufności).

Google, Microsoft i Amazon uchodzą także za firmy, które płacą wystarczająco wysokie podatki (uważa tak odpowiednio 46,6%, 41,6% i 43,1% spośród ankietowanych). Facebook, Twitter i Apple są uznawane za niewystarczająco dociśnięte przez fiskusa (według – odpowiednio – 36,4%, 35,8% i 35,2% respondentów).

Niemal 62% badanych stwierdziło, że media społecznościowe oraz wyszukiwarki wymagają dodatkowych regulacji.

Wybrane dla Ciebie