Call of Duty: Black Ops 7 z cichym "debiutem" technologii AMD FSR Redstone. Działa tylko jedna funkcja
Call of Duty: Black Ops 7 to pierwsza gra, która wykorzysta możliwości oferowane przez tytułową technologię AMD. Problem w tym, że na chwilę obecną dostępna jest jedynie funkcja "FSR Ray Regeneration", zaś reszta z nich pozostaje niemożliwa do włączenia.
Premiera Call of Duty: Black Ops 7 już za nami, acz kolejna odsłona kultowej serii nie spotkała się z przesadnie ciepłym przyjęciem. Mimo że w stronę gry kierowanych jest wiele zarzutów, kiepska optymalizacja nie jest jednym z nich, jako że do względnie komfortowej zabawy wystarczy nawet 11-letnia karta graficzna. Jak się dodatkowo okazało, świeża produkcja Treyarch wykorzystuje nową odsłonę technologii AMD – a przynajmniej robi to częściowo, jako że większość opcji, za wyjątkiem jednej, wciąż pozostaje niedostępnych.
Call of Duty: Black Ops 7 wykorzysta AMD FSR Redstone
Jak podaje David Odejide z serwisu Notebook Check, obecność AMD FSR Redstrone, czyli wspomnianej w poprzedniej akapicie technologii, w Call of Duty: Black Ops 7 nie została wcześniej zapowiedziana, a jej debiut okazał się sporą niespodzianką. Równie wielkim zaskoczeniem było to, iż gra wciąż nie pozwala wykorzystać większości oferowanych przez rozwiązanie możliwości. Z informacji potwierdzonych przez jednego z użytkowników Reddita wynika, iż na ten moment możliwe jest uruchomienie wyłączenie opcji przedstawionej jako "FSR Ray Regeneration".
Z opisu wynika, że pozwala ona zwiększyć klarowność obrazu podczas korzystania z techniki śledzenia promieni. Jak napisano, "FSR Ray Regeneration usuwa szumy z danych wejściowych przetworzonych metodą ray tracingu przy użyciu algorytmu opartego na uczeniu maszynowym". Znalazła się przy tym wzmianka, że zalecane jest połączenie tej funkcji z techniką upscalingu FSR 4 lub nowszą.
Obecność FSR Redstone w tytułowej strzelance została potwierdzona przez Jacka Huynha, wiceprezesa i dyrektora generalnego ds. informatyki i grafiki w AMD. Z opublikowanego przez niego na łamach X-a posta wynika, iż technologia ta pozwala "zobaczyć każde odbicie i każdy szczegół". Co więcej, Ray Regeneration zostało podobno stworzone w ramach współpracy z inżynierami z Activision, dlatego też opcja ta ukazała się wraz z nowym Call of Duty.
Mało przyjemnym zaskoczeniem może być zaś to, iż dostępna jest ona tylko i wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych z serii Radeon RX 9000. Właściciele GPU Nvidii, a nawet starszych Radeonów, muszą obejść się smakiem.
Huynh napisał, że "oświetlenie i odbicia są kluczowe dla stworzenia wciągającego doświadczenia w grze". Prócz zachwalania opisywanej techniki, we wpisie znalazło się też nieco informacji wyjaśniających jej działanie. Z udostępnionych danych winika, iż Ray Regeneration działa na bazie sieci neuronowej, która "przekształca zaszumione dane śledzenia promieni w dokładne oświetlenie i odbicia". Zawartość wizualna jest rozszerzana przed procesem skalowania, co ma zagwarantować ostrzejszy obraz, a co za tym idzie – bardziej realistyczną rozgrywkę.
Przedstawiciel AMD potwierdził, że jest to jedynie ułamek tego, co ma do zaoferowania FSR Redstrone, niemniej pokuszono się o zdradzenie, kiedy pozostałe funkcje technologii zostaną oddane do użytku, ani też czy zostaną wprowadzone do Call of Duty: Black Ops 7 za pośrednictwem aktualizacji.
Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl