Gracz zamówił RTX‑a 5080 i dostał kamienie zamiast karty graficznej. Amerykańska sieć umywa ręce i odmawia wymiany "produktu"
Zniszczone opakowanie pozbawione zewnętrznej osłony, niechlujnie przyklejone i obdrapane naklejki przewozowe, a na domiar złego – sterta kamieni zamiast upragnionego RTX-a 5080. Jeden z internautów podzielił się swoją mało przyjemną historią z udziałem amerykańskiej sieci sklepów BestBusy, która umywa od wszystkiego ręce i twierdzi, że nic nie może już w tej sprawie zrobić.
Od czasu do czasu jesteśmy świadkami kuriozalnych sytuacji – dokładnie takich jak ta, która za chwilę zostanie opisana. Jeden z użytkowników Reddita, znany na platformie pod pseudonimem GnarDead, zamiast nowej karty graficznej otrzymał... kupę kamieni. Co prawda po GeForce'ie pozostało oryginalne opakowanie, aczkolwiek i z nim ktoś nie obszedł się przesadnie łagodnie – jego rogi były powgniatane, a całość nosiła znamiona długiej podróży. Winić za to można brak zewnętrznej osłony w postaci brązowego, neutralnego kartonu, przez co zawartość paczki była już na pierwszy rzut oka znana. Biorąc pod uwagę, że RTX-y 5080 do tanich nie należą, można śmiało założyć, iż ktoś postanowił go przygarnąć i dla niepoznaki zastąpić napomkniętą kartę stertą skał.
Kamienie zamiast GeForce'a
Jak możemy przeczytać w poście opublikowanym na subreddicie r/pcmasterrace, karta graficzna Asus TUF RTX 5080 została zamówiona w sklepie BestBuy 25 listopada, a do swojego nowego właściciela dotarła kilka dni później, 28 listopada. Już przed odpakowaniem przesyłki było wyraźnie widać, że coś z nią jest zdecydowanie nie tak – brak dodatkowego opakowania, liczne uszkodzenia na pudełku dostarczanym przez producenta oraz naklejone bezpośrednio na nie naklejki przewozowe. Byłoby to do zniesienia, gdyby nie jeden, acz niezwykle istotny z punktu widzenia nabywcy, szkopuł.
W środku kartonu nie było bowiem GPU, a... cztery pokaźnych rozmiarów kamienie, mające robić za obciążenie. Wedle tego, co napisał GnarDead, wynika, iż plomba na opakowaniu była naruszona, co wyraźnie wskazuje na to, że ktoś przy nim majstrował.
Sprawa została zgłoszona do sklepu, ten zaś początkowo zapewnił, że jest mu niewyobrażalnie przykro, a zamiennik jest już w drodze. Minęło jednak kilka dni, a internauta zamiast karty graficznej otrzymał maila z informacją, iż BestBuy jednak ani nie wyśle nowego GPU, ani nie zwróci 1200 dolarów wydanych na coś, co okazało się kartonem kamieni. Redakcja Tom's Hardware zwróciła dodatkowo uwagę na to, że napomknięte 1200 USD znajduje się znacznie poniżej sugerowanej ceny detalicznej, jakiej Asus zazwyczaj żąda w zamian za model TUF RTX 5080.
Na chwilę obecną nie wiadomo, jak rozwinie się sytuacją. Użytkownik Reddita poprosił społeczność serwisu porady i je otrzymał. Jeden z internautów zachęcił do złożenia wniosku o zwrot środków z karty płatniczej, dodając przy tym, że skoro "BestBuy nie chce tego naprawić, niech go diabli wezmą". Kto inny z przekąsem zasugerował, żeby poszukać osoby, która zamówiła kamienie, a otrzymała RTX-a 5080 – być może będzie ona skłonna przeprowadzić wymianę satysfakcjonującą obie strony. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki za GnarDead, aby udało mu się pomyślnie rozwiązać problem i zaopatrzyć się w wymarzoną kartę graficzną jeszcze przed świętami.
Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl