AktualnościKupiłeś lodówkę za 3499 dolarów? Samsung potwierdza, że będzie na niej wyświetlał reklamy

Kupiłeś lodówkę za 3499 dolarów? Samsung potwierdza, że będzie na niej wyświetlał reklamy

Program pilotażowy kontrowersyjnej funkcji lodówek się zakończył, a Samsung doszedł do wniosku, że na reklamy zasługują wszyscy posiadacze jego sprzętu, a nie jedynie garstka "szczęśliwców". Inteligentne lodówki Family Hub z 2024 r. oficjalnie zaczynają pokazywać materiały sponsorowane mieszkańcom Stanów Zjednoczonych.

Samsung wprowadza reklamy na wyświetlaczach lodówek
Samsung wprowadza reklamy na wyświetlaczach lodówek
Źródło zdjęć: © Samsung

O reklamach wyświetlanych na ekranach lodówek Samsunga wspominaliśmy już w drugiej połowie września, kiedy to koreański producent sprzętu AGD testował tę funkcję na ograniczonym gronie konsumentów. Program pilotażowy dobiegł końca, a Koreańczycy podjęli decyzję o tym, że treści promocyjne na lodówkach zostaną z nami na dłużej. Niewielkim pocieszeniem jest to, że jak na razie z opisywanej nowości mogą "skorzystać" jedynie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Nie wiadomo kiedy, ani czy w ogóle, opisywana opcja trafi do Europy.

Reklamy na lodówkach za kilka tysięcy dolarów

Z informacji przytoczonych przez redakcję portalu Ars Technica wynika, iż materiały marketingowe zaczną się pokazywać na inteligentnych lodówkach z serii 2024 Family Hub Samsunga. Cena urządzeń wchodzących w skład tej serii waha się w przedziale od 1899 do 3499 dolarów, a więc sprzęt do najtańszych nie należy. Wypada przy tym podkreślić, że dodanie reklam jest niespodzianką, a więc zdecydowana większość konsumentów nie brała ich obecności pod uwagę podczas wyboru i kupna lodówki.

Owe treści promocyjne zostaną dodane jeszcze w tym miesiącu za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania lodówek. Jak przekazał producent sprzętu:

W ramach aktualizacji oprogramowania Family Hub testujemy nowy widget dla wybranych motywów ekranów głównych lodówek Family Hub. Widget będzie wyświetlał przydatne informacje codzienne, takie jak wiadomości, kalendarz i prognozy pogody, a także wyselekcjonowane reklamy.

Samsung

Jako że mowa jest o "wyselekcjonowanych reklamach", należy zaznaczyć, że wyświetlacze lodówek nie będą pokazywać reklam spersonalizowanych, bazujących nt. danych zebranych o użytkowniku. Dostępne będą jedynie materiały kontekstowe, co jest niewielkim pocieszeniem, ale lepszy rydz niż nic.

Z doniesień wynika, że uciążliwe treści będą prezentowane w postaci prostokątnego widgetu mieszczącego się w dolnej części ekranu. Same reklamy będą zaś cyklicznie się zmieniały, w odstępach ok. 10 sekund.

Największą zmianą względem wrześniowych testów jest zaś to, że posiadacze lodówek mogą całkowicie zrezygnować z oglądania reklam, acz wiąże się to z kilkoma niedogodnościami. Jako że reklamy te włączą się automatycznie po zainstalowaniu świeżej wersji oprogramowania lodówki, celem ich pozbycia się należy przejść do ustawień i wybrać opcję wyświetlania zintegrowanych motywów. Jak już jednak wspomniano, eliminacja materiałów promocyjnych niesie ze sobą kilka bolączek, w tym odcięcie się od kilku nowych i przydatnych widgetów.

Alternatywnie, można wyłączyć opcję automatycznego pobierania aktualnej wersji softu, niemniej to również sprawi, że nie będziemy mieli dostępu do przyszykowanych przez Samsunga świeżynek – a niektóre z nich, w przeciwieństwie do reklam, są warte zainteresowania.

Jak wspomniano we wstępie, kontrowersyjna zmiana dotyczy jedynie obywateli Stanów Zjednoczonych. Niewykluczone jednak, że Koreańczycy planują ekspansję lodówkowych reklam w pozostałe zakątki globu. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to szczegóły na temat tego planu pozostają nieznane.

Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl

Źródło artykułu:ArsTechnica

Wybrane dla Ciebie