Samsung ma niespodziankę dla mieszkańców USA. Lodówki zaczną wyświetlać reklamy

Może i inteligentne lodówki kosztują krocie, ale w zamian za kilka tysięcy dolarów Amerykanie będą mogli podziwiać reklamy wyświetlane na ich ekranach.

Samsung wprowadza reklamy na wyświetlaczach lodówek
Samsung wprowadza reklamy na wyświetlaczach lodówek
Źródło zdjęć: © Samsung

O tej kuriozalnej, acz raczej spodziewanej, sytuacji poinformowała redakcja Android Authority. W regulaminie świadczenia usługi Family Hub pojawiły się zmiany, na mocy których Samsung rości sobie prawo do wyświetlania reklam na wyświetlaczach wbudowanych w drzwi swoich inteligentnych lodówek sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych. Początkowo wiele osób podawało ten fakt w wątpliwość, argumentując to tym, że nie można być aż tak bezczelnym. Koreańczycy postanowili jednak rozwiać wszelkie i wątpliwości i potwierdzili, że ta kontrowersyjna nowość rzeczywiście zmierza do USA.

Lodówki Samsunga z reklamami na wyświetlaczach

Wspomniany w poprzednim akapicie portal postanowił zasięgnąć słowa u samego źródła i poprosił koreańskie przedsiębiorstwo do odniesienia się do krążących po głosach plotek na temat reklam na lodówkach. Samsung zdecydował się odpowiedzieć, a z tłumaczeniem oświadczenia wystosowanego przez korporację możemy zapoznać się poniżej:

Samsung angażuje się w innowacje i zwiększanie codziennej wartości dla klientów korzystających z naszych urządzeń gospodarstwa domowego. W ramach naszych nieustannych wysiłków, mających na celu wzmocnienie tej wartości, prowadzimy program pilotażowy, w ramach którego oferujemy promocje i wyselekcjonowane reklamy na niektórych modelach lodówek Samsung Family Hub na rynku amerykańskim. W ramach tego programu pilotażowego lodówki Family Hub w Stanach Zjednoczonych otrzymają aktualizację oprogramowania przez sieć (OTN) wraz z warunkami korzystania z usługi (T&C) i informacją o ochronie prywatności (PN). Reklamy będą wyświetlane na niektórych ekranach pokrywy lodówek Family Hub. Ekran pokrywy pojawia się, gdy ekran Family Hub jest nieaktywny. Format reklamy może się zmieniać w zależności od opcji personalizacji Family Hub dla ekranu pokrywy, a reklamy nie będą wyświetlane, gdy ekran pokrywy wyświetla tryb Art Mode lub albumy ze zdjęciami. Reklamy można zamknąć na ekranach pokrywy, na których są wyświetlane, co oznacza, że określone reklamy nie będą ponownie wyświetlane w okresie trwania kampanii.

Samsung

Jak widać, reklamy nie tylko zagoszczą na ekranach lodówek amerykańskich użytkowników, ale także zostały przy okazji określone mianem "innowacji i zwiększeniem codziennej wartości dla klientów". Osobiście nie jestem przekonany do tego, czy jakikolwiek konsument podczas wyboru sprzętu AGD kieruje się tym, czy będzie mógł on obejrzeć na jego ekranie upragnione reklamy, acz nie wykluczam, że marketingowcy Samsunga dysponują wiedzą tajemną w tym temacie.

Treści promocyjne widoczne na drzwiach urządzenia będzie można wyłączyć, a raz posłana w niepamięć reklama ma już podobno na nie nie wracać. Wyświetlane materiały przybiorą różne formy, jednak szczegóły co do ich dokładnego wyglądu nie zostały podane.

Pocieszeniem jest, że zmiana ta, przynajmniej chwilowo, dotknie jedynie Amerykanów. Nic nie wiadomo na temat ekspansji tej funkcji poza granice Stanów Zjednoczonych, jednak nie można jej całkowicie wykluczać. W komunikacie Samsunga jest mowa o programie pilotażowym, a więc istnieje spora szansa na to, że po jego zakończeniu reklamy zagoszczą również na lodówkach znajdujących się w polskich i europejskich domach.

Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl

Wybrane dla Ciebie