InternetPoczta w twojej domenie

    Poczta w twojej domenie

    Jeśli masz własną stronę lub prowadzisz firmę, powinieneś zadbać o dobrze brzmiący adres e-mailowy we własnej domenie. Pokazujemy, jak założyć prywatną skrzynkę i w jaki sposób podpiąć ją pod konto w Gmailu.

    Poczta w twojej domenie

    W ramach dotychczasowej akcji PC Format i Cal.pl mogłeś bezpłatnie używać serwera WWW. Jeśli skorzystałeś z tej okazji i uruchomiłeś już własną stronę, zadbaj o profesjonalny adres domeny i skrzynki e-mail. W warsztatach pokazujemy, jak podpiąć domenę pod serwer i poprawnie ją skonfigurować. Adres z końcówką .pl możesz kupić u dowolnego rejestratora. Na rynku znajdziesz wiele promocji z domenami za darmo przez pierwszy rok. Oprócz poradnika dotyczącego zakładania skrzynki e-mailowej w artykule znajdziesz informacje o tym, jak zastąpić domyślny webmail i odbierać pocztę ze swojej skrzynki za pośrednictwem Gmaila.

    Zmień hosting na Cal.pl

    Jeśli masz hosting w innej firmie, możesz przenieść swoje usługi do Cal.pl, a otrzymasz nawet do czterech miesięcy abonamentu gratis. Warunkiem skorzystania z promocji jest zgłoszenie się do biura obsługi klienta i przedstawienie kopii faktury lub kopii potwierdzenia przelewu, udowadniających posiadanie usługi hostingowej w innej firmie. Po zamówieniu dowolnego pakietu w Cal.pl i opłaceniu abonamentu za usługę na cały rok otrzymasz darmowe przedłużenie abonamentu o czas, jaki pozostał ci do wygaśnięcia usługi w dotychczasowej firmie (jednak nie więcej niż 4 miesiące). Dodatkowo otrzymasz trzymiesięczną licencję na oprogramowanie G Data AntiVirus.

    Podpinanie domeny w panelu DirectAdmin i konfiguracja adresów DNS

    Jednym z najpopularniejszych paneli do zarządzania serwerem jest DirectAdmin i to na jego przykładzie pokazujemy, jak podpiąć domenę pod serwer.

    Krok 1

    Zaloguj się do panelu DirectAdmin u swojego dostawcy hostingu. W naszym przykładzie pracujemy w oparciu o serwer Cal.pl, z którego nasi stali czytelnicy mogli skorzystać w ramach ostatniej akcji promocyjnej. Po wpisaniu w przeglądarce adresu https://panel.cal.pl zaloguj się na swoje konto.

    Krok 2

    W sekcji Twoje konto kliknij odnośnik Dodaj następną domenę i w kolejnym kroku wpisz adres zarejestrowanej domeny (jeśli jeszcze nie posiadasz własnego adresu z domeną .pl, możesz go zamówić w firmie Cal.pl; klienci, którzy wykupią dostęp do dowolnego serwera w Cal.pl, domenę .pl otrzymają bezpłatnie), i kliknij przycisk Dodaj domenę.

    Obraz
    Obraz

    Krok 3

    Po podpięciu domeny do serwera musisz przejść do panelu zarządzania domeną i przypisać jej adresy DNS serwera, do którego została podpięta. Prawidłowe adresy dla serwera w Cal.pl to ns1.cal.pl i ns2.cal.pl. Jeśli rejestratorem twojej domeny jest Cal.pl, ustawienia te przypiszesz po zalogowaniu się w Centrum Klienta pod adresem http://centrum.cal.pl. W sekcji Domeny Internetowe kliknij odnośnik Zarządzanie domenami.

    Obraz

    Krok 4

    Wróć na stronę panelu DirectAdmin. Ponownie wpisz adres https://panel.cal.pl i po zalogowaniu wskaż i kliknij dodaną wcześniej domenę, np. testypcformat.pl.

    Obraz

    Zakładanie skrzynki i odbieranie wiadomości

    Po podpięciu domeny pod serwer możesz przystąpić do zakładania skrzynek e-mail. W ramach dostępu do serwera w Cal.pl masz nieograniczone możliwości zakładania kont.

    Krok 1

    Po wybraniu skonfigurowanej domeny w panelu DirectAdmin w sekcji Zarządzanie skrzynkami e-mail kliknij odnośnik Dodaj nową skrzynkę e-mail.

    Obraz

    Krok 2

    Na kolejnej stronie uzupełnij formularz zakładania skrzynki. W pierwszym polu wpisz nazwę użytkownika, np. według wzoru imie.nazwisko, aby utworzyć adres imie.nazwisko@testypcformat.pl. W kolejnych dwóch polach wprowadź hasło do skrzynki (możesz je utworzyć automatycznie po kliknięciu przycisku Generuj). W ostatnim polu możesz określić rozmiar skrzynki w megabajtach. Jeśli twoja skrzynka ma być nielimitowana (jedynym ograniczeniem jest pojemność serwera), pozostaw w tym polu wartość 0 i kliknij Załóż.

    Obraz

    Krok 3

    Jeśli dane zostały wprowadzone poprawnie, zobaczysz komunikat o utworzeniu skrzynki. Zanotuj wyświetlone informacje konfiguracyjne. Przydadzą się one do odbierania poczty w programie pocztowym, np. Outlooku czy Thunderbirdzie.

    Obraz

    Jak odbierać pocztę

    Wiadomości ze swojej skrzynki możesz odbierać na dwa sposoby – wpisując w przeglądarce adres https://poczta.cal.pl lub wykorzystując adres swojej domeny internetowej z dodanym na końcu adresu dopiskiem </poczta>, np. http://testypcformat.pl/poczta.

    Krok 1

    Po wpisaniu adresu webmaila https://poczta.cal.pl zaloguj się, podając pełny adres e-mailowy utworzony wcześniej w panelu administracyjnym i zdefiniowane hasło, a następnie kliknij przycisk Zaloguj.

    Obraz

    Krok 2

    Zostaniesz przeniesiony do usługi webmail domyślnie obsługiwanej przez oprogramowanie Roundcube, która pozwala na wysyłanie i odbieranie wiadomości z poziomu przeglądarki. Interfejs nie powinien sprawić ci problemów, ale jeśli wolisz używać programu pocztowego, skonfiguruj konto, używając danych, które otrzymałeś w podsumowaniu tworzenia konta. Możesz też podpiąć skrzynkę pod swoje konto w Gmailu – o tym, jak to zrobić, przeczytasz niżej.

    Obraz

    Jak podpiąć swoje konto e-mail pod Gmaila

    Jeśli Gmail jest twoją główną skrzynką pocztową, możesz do niej podpiąć dowolny adres e-mail i z poziomu gmailowego webmaila lub aplikacji na smartfonie wysyłać i odbierać e-maile w prywatnej domenie.

    Krok 1

    Zaloguj się na swoje konto Gmail. Następnie kliknij ikonę z symbolem koła zębatego i z rozwiniętej listy wybierz Ustawienia.

    Obraz

    Krok 2

    Przejdź do zakładki Konta i importowanie i w sekcji Wyślij pocztę jako kliknij odnośnik Dodaj inny adres e-mail.

    Obraz

    Krok 3

    W otwartym okienku w polu (1) wpisz nazwę skrzynki, a niżej (2) pełny adres e-mail. Następnie kliknij Dalej.

    Obraz

    Krok 4

    W kolejnym kroku, w polu (3), wpisz adres serwera SMTP (znajdziesz go w potwierdzeniu założenia skrzynki), w polu (4) nazwę użytkownika (w wypadku kont w Cal.pl jest to pełny adres e-mail), a w ostatnim polu (5) zdefiniowane hasło. Zakończ konfigurację, klikając Dodaj konto.

    Obraz

    Krok 5

    Jeśli wprowadzone dane są poprawne, zostaniesz przeniesiony do weryfikacji konta, w przeciwnym przypadku otrzymasz komunikat o problemie ze zlokalizowaniem serwera i twojej skrzynki. W tej sytuacji musisz poprawić dane i spróbować ponownie. Gdy ujrzysz komunikat z gratulacjami, będziesz mógł przejść do swojej skrzynki we własnej domenie i odebrać wiadomość weryfikującą. Znajdziesz w niej kod potwierdzenia, który musisz wprowadzić w polu tekstowym w ostatnim kroku podpinania konta. Po wpisaniu ciągu znaków kliknij Sprawdź.

    Obraz

    Krok 6

    Po poprawnej weryfikacji skrzynka w twojej domenie zostanie podpięta pod skrzynkę w Gmailu, z poziomu której będziesz mógł odbierać i wysyłać wiadomości. Aby napisać e-maila, kliknij Utwórz, w okienku tworzenia nowej wiadomości, rozwiń pole Od i wybierz z listy skrzynkę w swojej domenie.

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie