Polacy kupują tańsze tablety
Rynek tabletów w Polsce rośnie bardzo szybko - pierwsze półrocze 2013 w stosunku do 2012 to wzrost o 141,4 proc. Dla większości klientów najważniejsza staje się cena. Istotnym kryterium dla wielu osób jest także design urządzeń.
Główni producenci zauważając popularność tańszych tabletów oferują coraz więcej urządzeń z niższych kategorii cenowych, mogących skutecznie rywalizować z B/C-brandami. Doskonałym przykładem jest Asus i wprowadzone w tym roku na polski rynek atrakcyjne cenowo tablety takie jak MeMO PAD HD 7, które oferują doskonały stosunek jakości do ceny, będąc jednocześnie markowymi urządzeniami.
- Choć w Polsce wciąż rośnie popularność tańszych tabletów, coraz większa grupa konsumentów przekonuje się, że warto dołożyć trochę więcej i kupić markowy tablet z lepszą specyfikacją. Popularność atrakcyjnych cenowo modeli Asusa potwierdzają wyniki sprzedażowe - w pierwszym półroczu 2013 sprzedaliśmy o 275 proc. więcej tabletów niż w analogicznym okresie w 2012. Co więcej, ponad 70 proc. kupionych urządzeń znajduje się w przedziale cenowym 699 - 1199 zł. Asus konsekwentnie poszerza ofertę i uzupełnia portfolio tabletów. W tym roku na berlińskich targach IFA zaprezentowaliśmy 6-calowego Fonepada Note 6 oraz 8-calowego MeMO Pada 8 - powiedział Sławomir Stanik, Country Manager Asus Polska.
Atrakcyjne cenowo tablety zyskują na popularności. Podobnie jak phablety - urządzenia, które łączą funkcjonalność telefonów i tabletów (wspomniany FonePad Note 6 czy też FonePad 7). Eksperci wróżą im spory sukces - dzięki swej innowacyjności i dużej praktyczności mogą już wkrótce uzyskać silną pozycję na rynku urządzeń mobilnych.