Błąd w grze stał się pełnoprawną funkcją. Do World of Warcraft zawitają... lewitujące domy graczy
Unoszące się nad powierzchnią ziemi domy graczy w World of Warcraft były błędem, co potwierdzili twórcy gry. Nadmienili, że początkowo planowali załatanie niedopatrzenia w interfejsie umożliwiającego oderwanie siedliska od podłoża, niemniej w toku prac doszli do wniosku, iż "było to zbyt fajne, aby zostało zmienione".
World of Warcraft zadebiutowało już przeszło dwie dekady temu i choć grze nie sposób odmówić rozwoju, wielokrotnie przytaczano brak jednego elementu, który większość konkurentów z powodzeniem zdążyła już zaimplementować w swoich produkcjach. Mowa tu o domach graczy, jako że te wreszcie zawitają do MMORPG ze stajni Bllizard Entertainment w ramach dodatku Midnight. Opcja ta została udostępniona w ramach wczesnego dostępu osobom ze złożonym zamówieniem przedpremierowym, w związku z czym wielu mieszkańców World of Warcraft rzuciło się do budowania własnych siedlisk już przed minionym weekendem. Dość szybko okazało się, iż interfejs towarzyszący nowej funkcji pozwala na rozmieszczanie obiektów nie tylko w poziomie, ale również w pionie, co dość szybko zostało wykorzystane przez kreatywne jednostki.
Lewitujące domy w World of Warcraft pozostaną z nami na dłużej
Aby uniknąć jakichkolwiek wątpliwości – domy w World of Warcraft nie powinny unosić się nad ziemią, co zostało potwierdzone przez pracowników Blizzarda. Ba, pierwotnie studio planowało szybkie wdrożenie łatki, która sprowadziłaby takie konstrukcje na stały grunt, niemniej z tego pomysłu zrezygnowano. Dlaczego? Ano dlatego, iż "było to zbyt fajne, aby zostało zmienione".
Z informacji zamieszczonych na X-ie przez głównego producenta gry, Kyle'a Hartline'a, zespół zapoznał się z pięcioma najlepszymi "fruwającymi" kreacjami autorstwa pomysłowych graczy i doszedł do wniosku, że nie ma powodu, aby psuć zabawę wirtualnym architektom. W skrócie – za sprawą świeżej aktualizacji budynki wzniosły się w powietrze nie za sprawą błędu, a osobnej, zaimplementowanej specjalnie w tym celu, opcji.
Mimo że rozwiązanie to uradowało społeczność World of Warcraft, menedżer społeczności Kaivax podkreślił na forum, że przynajmniej na razie musimy liczyć się z kilkoma ograniczeniami. Przede wszystkim – jako że siedziby graczy miały pozostawać przyklejone do podłoża, ich spód pozostaje niewymodelowany i nieoteksturowany, co psuje jego wygląd. Aby temu zaradzić, wystarczy umieścić inne elementy w taki sposób, aby zasłaniały tę część. Ponadto, kliknięcie drzwi wejściowych może okazać się niemałym wyzwaniem w przypadku podniebnych budowli. Kaivax zalecił przygotowanie specjalnej rampy lub lądowiska dla wierzchowców, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z siedziby.
Wypada przy tym napomknąć, że samo stworzenie latającego domu zadaniem trudnym nie było. Okazało się, że element interfejsu umożliwiający dostosowywanie położenia przedmiotów w osiach X i Y, posiadał trzecią, niewidzialną oś Z. Wystarczyło kliknąć odpowiednie miejsce, aby się ona pojawiła na ekranie. Cały proces został uchwycony na krótkim materiale wideo dostrzeżonym przez redakcję Ars Technica.
Jeśli chcemy zobaczyć przykłady kreatywnego zastosowania błędu przekształconego w pełnoprawną funkcję, znajdziemy ich multum w mediach społecznościowych, głównie na Reddicie i X-ie.
Jakub Dmuchowski, redaktor pcformat.pl