AktualnościPolacy: Prezenty? Kupimy w internecie!

Polacy: Prezenty? Kupimy w internecie!

Aż 85 proc. polskich internautów planuje kupić w tym roku prezenty w sieci. Największą popularnością wśród polskich użytkowników internetu, jeśli chodzi o zakupy świąteczne, cieszy się Allegro.pl - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

Polacy: Prezenty? Kupimy w internecie!

Aż 85 proc. polskich internautów planuje kupić w tym roku prezenty w sieci. Największą popularnością wśród polskich użytkowników internetu, jeśli chodzi o zakupy świąteczne, cieszy się Allegro.pl – wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

85 proc. polskich internautów planuje kupić w tym roku bożonarodzeniowe prezenty w sieci. Wśród zwolenników robienia zakupów świątecznych przez internet jest jednak więcej kobiet niż mężczyzn. Najchętniej prezentów gwiazdkowych w sieci będą szukać osoby w wieku 25-34 lata.

Najwięcej Polaków korzystających z internetu chce upolować świąteczne prezenty na Allegro.pl. Ta grupa liczy aż 92 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Empik.pl (39 proc.) oraz Merlin.pl (29 proc.).

„Polacy coraz chętniej robią zakupy w iInternecie. Nie dziwi więc fakt, że aż tyle osób postanawiało w tym roku poszukać prezentów świątecznych w sieci” – mówi Krzysztof Szczerbacz, manager badań online w ARC Rynek i Opinia. „Zakupy w internecie robi się szybciej, taniej i sprawniej. Ludzie coraz bardziej cenią swój czas i kiedy nadarza się ku temu okazja, wolą unikać tłumów i kolejek w centrach handlowych. A te, jak wiadomo, w okresie przedświątecznym mogą szczególnie przytłoczyć” – dodaje badacz.

Nie da się ukryć, że Polscy internauci mają gest. Na prezent dla bliskiej osoby planują oni wydać średnio 110 złotych. Zdaje się, że kobiety są bardziej oszczędne w tej kwestii. Deklarują, że przeznaczą na ten cel średnio 96 złotych. Mężczyźni natomiast znacznie więcej – aż 135 złotych. Najbardziej rozrzutną grupą wiekową są osoby w wieku 35-44 lata.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach od 2 do 8 listopada 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=2586 użytkowników internetu w wieku 15-75 lat.

Foto: stock.xchng / mg315

Wybrane dla Ciebie

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez PC Format, Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz Zaufanych Partnerów WP (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody PC Format, Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych PC Format może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz Zaufanych Partnerów WP są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes PC Format, Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce WP, z których WP może przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów IAB i Zaufanych Partnerów WP z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności PC Format.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności PC Format.