Reddit doda pozytywne posty użytkowników do reklam
Nowa funkcja, mająca zachęcić reklamodawców do promowania swoich usług i produktów na Reddicie, została nazwana Conversation Summary Add-Ons i wchodzi w skład obszernego pakietu Reddit Community Intelligence, obecnie znajdującego się w fazie testów.
Nowa opcja ma sprawić, że pod widocznymi na Reddicie reklamami zostaną przypięte związane z daną usługą lub produktem pozytywne posty opublikowane swego czasu przez użytkowników serwisu. Włodarze platformy twierdzą, że ich nowy pomysł "łączy wydajność napędzaną sztuczną inteligencją z rzeczywistymi perspektywami użytkowników". Funkcja ta, okraszona mianem Conversation Summary Add-ons (pol. dodatki podsumowujące konwersację), będzie dostarczać dowodów na to, że slogany marketingowe znajdują pokrycie w rzeczywistości, co z kolei ma przełożyć się na zwiększenie "klikalności" reklam.
Reddit doda pozytywne posty użytkowników do reklam
Opisana funkcja aktualnie pozostaje w fazie testów, a jako przykład jej zastosowania w praktyce przedstawiono materiał promujący jeden z nowych samochodów marki Lucid.
Jak możemy zauważyć, zostały pod nią załączone posty z subreddita (odłamu forum poświęconego konkretnej tematyce) Lucid. Użytkownicy serwisu dzielą się w nich swoimi odczuciami co do korzystania z pojazdu oraz chwalą jego pracę, a wszystko to ma w założeniu zachęcić potencjalnego nabywcę do zapoznania się z towarem. Przeprowadzone przez Reddita wczesne testy wykazały, że dodatek Conversation Summary Add-ons do standardowych reklam graficznych zwiększył ich współczynnik klikalności (CTR) o 19%.
Akerho Oghoghomeh, starszy wiceprezes ds. marketingu w Lucid, zdaje się zadowolony z wyników kampanii:
W dzisiejszym krajobrazie reklamowym konsumenci chcą czegoś więcej niż dopracowanych kampanii. Szukają potwierdzenia od ludzi takich jak oni. Teraz użytkownicy Reddita mogą łatwiej znaleźć rozmowy z doświadczonymi i pełnymi pasji właścicielami, a także dowiedzieć się więcej o nagradzanych modelach Lucid, najlepszym w swojej klasie zasięgu i niesamowitej wydajności od osób z autentycznym doświadczeniem z pierwszej ręki.
Drugą z nowości wprowadzonych w ramach Reddit Community Intelligence jest Reddit Insights, czyli "skalowalne, oparte na sztucznej inteligencji narzędzie do słuchania mediów społecznościowych, zaprojektowane w celu wydobywania strategicznej wartości z 20 lat rozmów na platformie". Oprogramowanie to wykorzystuje pochodzące z serwisu, zastrzeżone metadane do dostarczania specjalistom ds. marketingu porad w czasie rzeczywistym. Dzięki nim osoby takie mogą planować skuteczne kampanie reklamowe, sprawdzać zasadność swoich pomysłów oraz ograniczyć bezsensowne wydawanie środków na rozwiązania, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
Więcej informacji na temat Reddit Community Intelligence mamy poznać jeszcze w tym tygodniu, w trakcie wydarzenia Cennes Lions 2025. Potrwa ono do 20 czerwca, a przedstawiciele Reddita zapewniają, że mają jeszcze kilka niespodzianek w zanadrzu. Conversation Summary Add-Ons i Insights są podobno dopiero początkiem, a portal planuje "wprowadzać innowacje, które na nowo definiują sposób, w jaki marki dostarczają inteligentniejsze wyniki, pamiętając jednocześnie o człowieku".
Na koniec warto jeszcze przypomnieć o tym, że niedawno Reddit pozwał firmę Anthropic, która wykorzystywała znajdujące się na nim treści bez uzyskania stosownej zgody.