AdWords Googli uratowane?
Europejski Trybunał Sprawiedliwości oddalił pozew właściciela marki Louis Vuitton.
M. in. ta firma pozwała wyszukiwarkę o naruszanie jej praw do znaku towarowego. Chodziło o to, że jedna firma, reklamująca swoje produkty w AdWords, używała nazwy konkurencyjnej firmy. Czyli wpisując w Google nazwę "Louis Vuitton", wyskakiwały nam reklamy także innych firm.
Kilku przedsiębiorcom się to nie podobało, wobec czego pozwali oni Google o używanie w systemie reklamowym nazw zastrzeżonych. W pierwszych dwóch instancjach francuskie sądy uznały Google’a za winnego naruszenia praw do znaków towarowych. Sprawa trafiła do tamtejszego sądu najwyższego, a ten postanowił zadać pytanie Europejskiemu Trybunałowi Sprawiedliwości.
Ten stwierdził, że naruszenia znaku towarowego nie było, a praw do zastrzegania nazw, nie powinno się tak szeroko traktować.