AktualnościGoogle Chrome popularniejszy od Opery

Google Chrome popularniejszy od Opery

Wystarczyły zaledwie dwa dni, aby dopiero co zaprezentowana przez Google firmowa przeglądarka WWW przebiła popularnością przeglądarkę Opera.

Google Chrome popularniejszy od Opery

Według danych z serwisu Clicky (http://getclicky.com), zbierającego informacje dotyczące przeglądarek, których używają użytkownicy odwiedzający którykolwiek z ponad 45 tysięcy witryn i portali internetowych zarejestrowanych w serwisie Clicky, przeglądarka Google Chrome, która swój debiut rynkowy miała 2 września br. (tak naprawdę strona z linkiem do pliku instalacyjnego została uaktywniona dopiero wieczorem polskiego czasu), już uzyskała – wg ostatnich notowań – 2,66 proc. udziału w przeglądarkowym rynku. Tym samym Chrome wyprzedziło produkt norweskich programistów – przeglądarkę Opera, której udział w rynku – wg Clicky – wynosi 1,477 proc. i zbliża się do kolejnego konkurenta – przeglądarki Safari (udział 5,422 proc.).

Obraz

Warto jednak dodać, że powyższy rezultat nie jest najlepszy od czasu rynkowego debiutu Chrome. Przeglądarka Google’a 3 września uzyskała rezultat ponad 3 proc., jednak ostatnie sygnały (m.in. nasza publikacja) dotyczące podatności na exploity i wykryte dziury nieco ostudziły zapał użytkowników do wypróbowania nowego produktu Google.

Nie znamy jeszcze wyników analogicznego porównania w polskim internecie – serwis Ranking.pl zajmujący się podobnymi statystykami dla naszych łączy nie uwzględnił jeszcze obecności Chrome. Jednak gdyby przystawić wynik Chrome z serwisu Clicky do popularności przeglądarki Opera w Polsce (ok. 6,8 proc. wg notowań serwisu Ranking.pl na dzień 1 września br.), to w kraju nad Wisłą wciąż popularniejsza jest Opera, za to znacznie gorzej u nas wypada Safari – zaledwie 0,2 proc..

Niemniej, mimo imponującej dynamiki wzrostu, rywalizacja Google Chrome i Opera odbywa się na razie z tyłu stawki. Na czele wciąż królują Internet Explorer (łącznie wersje 6 i 7), który wg Clicky ma 54,828 proc. udziału w rynku, a w Ranking.pl 50,4 proc. oraz Firefox (łącznie wersje 1,2 i 3) używany odpowiednio przez 33,525 proc. (wg Clicky) i 41,9 proc. (wg Ranking.pl) internautów.

W każdej chwili można sprawdzić aktualne (bardzo dynamicznie zmieniające się) notowania przeglądarek, zarówno w serwisie Clicky, jak i w polskim serwisie Ranking.pl

Źródło: Clicky, Ranking.pl, opracowanie własne

Wybrane dla Ciebie