TikTok lepszy od aplikacji YouTube
Wielki wyścig
Z raportu firmy App Annie wynika, że przeciętny użytkownik TikToka poświęca mu więcej czasu niż osoby preferujące konkurencyjne aplikacje streamingowe. Świadczy to o wysokim poziomie zaangażowania zwolenników chińskiego programu.
Jednak ze względu na o wiele większą liczbę użytkowników YouTube zachowuje pierwsze miejsce pod względem całkowitego czasu spędzonego w sieci – mając dwa miliardy instalacji znacznie wyprzedza TikToka, którego wynik to „zaledwie" 700 milionów.
Wskaźnik czasu spędzonego w sieci dotyczy tylko telefonów z Androidem, ale nie obejmuje Chin, gdzie TikTok – znany jako Douyin – jest najbardziej popularną aplikacją.
Raport pokazuje, że w Wielkiej Brytanii TikTok prześcignął aplikację YouTube w czerwcu 2020 roku i od tego czasu utrzymuje przewagę. W Stanach Zjednoczonych TikTok i YouTube wielokrotnie zamieniały się miejscami pod koniec ubiegłego roku, zanim TikTok pojawił się na szczycie w kwietniu roku bieżącego.
Wśród aplikacji społecznościowych, komunikacyjnych, fotograficznych, wideo i rozrywkowych, TikTok jest najczęściej pobierany na całym świecie od 2020 roku. Od zeszłego roku konkuruje również zaplikacją YouTube o pierwsze miejsce w wydatkach użytkowników.
Raport App Annie zauważa ponadto, że programy obsługujące transmisję na żywo odpowiadały za trzy czwarte pieniędzy wydanych w 25 najbardziej popularnych aplikacjach społecznościowych w pierwszej połowie 2021 roku.
Innym zwycięzcą w ubiegłym roku był Snapchat. Aplikacja odnotowała wzrost pobrań poza USA o prawie 30% rok do roku i o 45% w porównaniu z wynikiem sprzed dwóch lat – informuje App Annie.
fot. Pixabay