Amazon ujawni klientom dane sprzedawców
Koncern idzie na wojnę z oszustwami.
Informacja dla handlowców
Amazon poinformował firmy sprzedające swoje towary za pośrednictwem witryny koncernu oraz osoby prywatne, które handlują przez serwis, że od 1 września tego roku wszelkie dane sprzedawców będą ujawniane klientom. Dane osobowe i adresy kontaktowe osób stojących za sprzedażą mają być przekazywane kupującym, aby zwiększyć ich bezpieczeństwo i zminimalizować oszustwa. Brak anonimowości ma zniechęcić do obrotu podróbkami i innych prób oszukiwania klientów.
E-handel
Za pośrednictwem amerykańskiej platformy handlowej Amazon codziennie zakupy robią tysiące osób. Korzystali z tego sprzedawcy ukrywający się za pseudonimami, którzy nierzadko oferowali towary wątpliwej jakości. Brak publicznie podawanych danych firmy lub sprzedawcy sprawiał, że część z nich czuła się bezkarna, oszukując klientów na różne sposoby.
Rzeczniczka firmy Amazon poinformowała, że kroki obejmujące zmiany w sposobie ujawniania danych kontrahentów wynikają z chęci zmniejszenia oszustw, które mogą się pojawiać podczas transakcji za pośrednictwem platformy. Nie podała jednak konkretnego wydarzenia, które spowodowało takie działanie koncernu. Według informacji Amazonu firma w ostatnich kilku latach przeznaczyła setki milionów dolarów na walkę z oszustwami na platformie. Ujawnianie danych ma zmniejszyć nakłady finansowe związane z bezpieczeństwem kupujących.