DLSS 4 już w ponad 125 grach. Nvidia chwali się swoją technologią i ogłasza konkurs
Nvidia, obecna podczas tegorocznej odsłony targów Computex, nie omieszkała pochwalić się tym, jak radzi sobie jej technologia upscalingu, czyli DLSS 4. Wieści te szły w parze z ogłoszeniem konkursu, w którym mogą wziąc udział wszyscy chętni moderzy.
Czwarta wersja techniki DLSS, która zadebiutowała wraz z kartami graficznymi z serii GeForce RTX, jest już obsługiwana przez przeszło 125 gier i aplikacji, a liczba ta nieustannie rośnie. Nvidia pochwaliła się przy tym, że w momencie swojego debiutu DLSS 4 i funkcja Multi Frame Generation były wspierane przez 75 produkcji, w marcu udało zaś się przebić próg 100 unikatowych tytułów. Sprawia to, że tytułowa technika graficzna jest najszybciej implementowanym tego typu rozwiązaniem w całej historii Nvidii.
DLSS 4 w ponad 125 grach i konkurs dla moderów
Prawdopodobnie największą zaletą DLSS 4 jest wspomniana już funkcja Multi Frame Generation, która, jak sama nazwa wskazuje, pozwala wygenerować nawet 3 dodatkowe klatki na każdą wyrenderowaną w tradycyjny sposób. Nvidia chwali się, że wykorzystanie tej opcji w praktyce pozwala nawet ośmiokrotnie zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek. Co ważniejsze, technika ta działa zarówno w przypadku kart graficznych znajdujących się w komputerach stacjonarnych, jak i laptopach.
Jak już zostało napomknięte, aktualnie już ponad 125 gier różnych tytułów posiada wsparcie dla DLSS 4. W ciągu najbliższych miesięcy to grono poszerzy się także o następujące gry i programy:
- Crimson Desert
- F1 25
- FBC: Firebreak
- Dune: Awakening
- inZOI
- Light of Motiram
- MindsEye
- RoadCraft
- Splitgate 2
- Wuchang: Fallen Feathers
- Chaos Enscape
- Autodesk VRED
Na osobną wzmiankę zaś zasługuje wzbogacenie Doom: The Dark Ages o path tracing. Dodająca go do rzeczonej produkcji aktualizacja zadebiutuje w czerwcu i dostępną będzie tylko i wyłącznie na pecetach. Jak możemy przeczytać w oficjalnej zapowiedzi:
Śledzenie ścieżek przenosi jakość oświetlenia opartego na ray tracingu na wyższy poziom, odzwierciedlając dodatkowe szczegóły i elementy gry. Technika NVIDIA Spatial Hash Radiance Cache (SHaRC) jest wykorzystywana do wydajnego obliczania oświetlenia opartego na śledzeniu ścieżek, podczas gdy NVIDIA Shader Execution Reordering dodatkowo przyspiesza wydajność na kartach GeForce RTX. Aby zapewnić, że grafika z włączonym path tracingiem wygląda absolutnie najlepiej, tradycyjne denoisery zostały zastąpione na kartach GeForce RTX techniką DLSS Ray Reconstruction. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję i generuje obrazy o wyższej jakości z większą liczbą szczegółów.
Abstrahując od niej, posiadacze nowego Dooma już teraz mogą wykorzystać potencjał DLSS 4 i Multri Frame Generation oraz silnika id Tech8, aby móc cieszyć oczy dobrodziejstwami oferowanymi przez ray tracing.
O co chodzi z konkursem?
Wypada także napisać co nieco na temat wspomnianego we wstępie konkursu. Jest on organizowany w ramach współpracy Nvidii z serwisem ModDB, a wziąć w nim udział mogą modyfikacje stworzone z wykorzystaniem platformy RTX Remix, takie jak Portal with RTX. Twórca najlepszego moda zgarnie nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 dolarów. Zwycięzcy trzech innych kategorii, najlepsze wykorzystanie technik RTX, najbardziej wrażenia z gry oraz wybór społeczności RTX Mod, wygrają po 10 000 dolarów. Stanowi to jedną z największych pul nagród w historii modowania gier.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
NVIDIA RTX Remix | Computex Community Showcase: Every World is Yours to Remake
Na swój ulubiony mod głos będzie można oddać od 18 lipca w serwisie ModDB, dzięki czemu będzie on w stanie wziąć udział w rywalizacji o tytuł "Wybór społeczności RTX Mod", a główny zwycięzca zgarnie 10 tys. dolarów w gotówce. Więcej na temat wydarzenia przeczytamy na jego stronie.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl