Temat numeruŁap i edytuj grafikę

    Łap i edytuj grafikę

    Najnowsza pełna wersja programu Snap 7 oferuje wszystko, czego potrzebujesz do przechwytywania grafiki, dodawania do ilustracji adnotacji, elementów graficznych i efektów. Przechwycony może być fragment ekranu o dowolnym kształcie, całe okno aplikacji, a nawet animacje i wideo. Edytowany obraz można powiększyć, wzbogacić o cienie, strzałki i podpisy. Gotową pracę możesz zapisać m.in. w formacie Adobe Photoshopa. Snap pomoże przygotować grafikę np. na strony WWW lub do innych projektów.

    Łap i edytuj grafikę

    Błyskawiczne przechwytywanie i edycja grafiki

    Program uruchamia się automatycznie wraz z systemem. Panel kontrolny programu ukryty jest za górną krawędzią pulpitu.

    Krok 1

    Po uruchomieniu wyświetla się ekran pomocy. Możesz go wyłączyć odznaczając widoczne pole Pokaż to okno pomocy następnym razem i klikając przycisk Zamknij.

    Krok 2

    Program Snap ma szereg różnych trybów przechwytywania. Aby zaprezentować możliwości programu, zrobimy zrzut strony WWW a następnie poddamy przechwyconą grafikę dalszej edycji.

    Krok 3

    Wywołaj okno przeglądarki i załaduj dowolną stronę, a następnie wysuń panel górny programu przesuwając kursor myszy do górnej krawędzi pulpitu i wybierz opcję zaznaczoną na poniższym obrazku. Następnie kliknij dowolny obszar strony WWW.

    Obraz

    Krok 4

    Zawartość strony zostanie przewinięta, a przechwycony obrazek zostanie wyświetlony w edytorze programu Snap. W ten sam sposób przechwytuje się inne statyczne elementy ekranu – wyjątkiem jest przechwytywanie wideo, które po uruchomieniu należy samodzielnie zatrzymać. Służy do tego przycisk Edit dostępny w górnym panelu programu Snap.

    Obraz

    Edycja przechwyconej grafiki

    Edytor uruchomiony zaraz po przechwyceniu grafiki oferuje bogaty zestaw narzędzi do przekształcania grafiki oraz dodawania specjalnych elementów. Narzędzia te umieszczone są w zasobnikach, rozmieszczonych przy bocznych i górnej krawędzi ekranu edytora.

    Krok 1

    Lewy zasobnik zawiera kolejno: zestaw narzędzi do przewijania grafiki, przycinania, wycierania, rysowania flamastrem, rozmazywania, podświetlania obszarów, wypełniania, rysowania kształtów, rysowania ołówkiem, rysowania strzałek, wpisywania tekstu, stemplowania, tworzenia przycisków ze zbliżeniem oraz punktów świecących.

    Obraz

    Krok 2

    Ikona z symbolem kół zębatych służy do konfiguracji programu. Wywołuje ona okno Ustawienia, w którym w sekcji PrzechwytywanieWyjściowe możesz zmienić domyślny katalog, do którego program zapisuje przechwyconą grafikę oraz domyślny format tworzonych plików graficznych.

    Obraz

    Krok 3

    Górny zasobnik zawiera narzędzia: cofnij wszystkie, cofnij/powtórz, oddalenie, zbliżenie, obróć, dodające cień, obramowania, zanikania, znak wodny, wyświetlające kursor myszy, datę i czas, dodające efekty specjalne, zmieniające kolor tła, rozmiary edytowanego obrazka oraz modyfikujące nazwę utworzonego zrzutu.

    Krok 4

    Prawy zasobnik zawiera funkcje: zatrzymaj (zapisz na dysku w domyślnym katalogu – patrz krok 2), odrzuć, wyślij grafikę jako załącznik do standardowej wiadomości e-mail, na konto pocztowe na stronie WWW (np. Google Mail, Yahoo Mail).

    Krok 5

    Kolejne funkcje służą do zapisywania grafiki na dysku sieciowym, np. OneDrive, wysyłania na stronę Ashampoo, na Facebooka, zapisywania w innym formacie/folderze, eksportowania do formatu Adobe Photoshopa, kopiowania grafiki do systemowego schowka, druku, zapisywania z jednoczesnym otwieraniem foldera docelowego oraz do otwierania w oknie edytora wcześniej zapisanej grafiki z pliku w celu jej dalszej obróbki.

    Krok 6

    W prawym dolnym rogu widoczny jest panel nawigacyjny służący do przesuwania powiększonej grafiki po ekranie. W dolnej części wyświetlają się informacje o edytowanym obrazku.

    Wybrane dla Ciebie