Łap i edytuj grafikę
Najnowsza pełna wersja programu Snap 7 oferuje wszystko, czego potrzebujesz do przechwytywania grafiki, dodawania do ilustracji adnotacji, elementów graficznych i efektów. Przechwycony może być fragment ekranu o dowolnym kształcie, całe okno aplikacji, a nawet animacje i wideo. Edytowany obraz można powiększyć, wzbogacić o cienie, strzałki i podpisy. Gotową pracę możesz zapisać m.in. w formacie Adobe Photoshopa. Snap pomoże przygotować grafikę np. na strony WWW lub do innych projektów.
Błyskawiczne przechwytywanie i edycja grafiki
Program uruchamia się automatycznie wraz z systemem. Panel kontrolny programu ukryty jest za górną krawędzią pulpitu.
Krok 1
Po uruchomieniu wyświetla się ekran pomocy. Możesz go wyłączyć odznaczając widoczne pole Pokaż to okno pomocy następnym razem i klikając przycisk Zamknij.
Krok 2
Program Snap ma szereg różnych trybów przechwytywania. Aby zaprezentować możliwości programu, zrobimy zrzut strony WWW a następnie poddamy przechwyconą grafikę dalszej edycji.
Krok 3
Wywołaj okno przeglądarki i załaduj dowolną stronę, a następnie wysuń panel górny programu przesuwając kursor myszy do górnej krawędzi pulpitu i wybierz opcję zaznaczoną na poniższym obrazku. Następnie kliknij dowolny obszar strony WWW.
Krok 4
Zawartość strony zostanie przewinięta, a przechwycony obrazek zostanie wyświetlony w edytorze programu Snap. W ten sam sposób przechwytuje się inne statyczne elementy ekranu – wyjątkiem jest przechwytywanie wideo, które po uruchomieniu należy samodzielnie zatrzymać. Służy do tego przycisk Edit dostępny w górnym panelu programu Snap.
Edycja przechwyconej grafiki
Edytor uruchomiony zaraz po przechwyceniu grafiki oferuje bogaty zestaw narzędzi do przekształcania grafiki oraz dodawania specjalnych elementów. Narzędzia te umieszczone są w zasobnikach, rozmieszczonych przy bocznych i górnej krawędzi ekranu edytora.
Krok 1
Lewy zasobnik zawiera kolejno: zestaw narzędzi do przewijania grafiki, przycinania, wycierania, rysowania flamastrem, rozmazywania, podświetlania obszarów, wypełniania, rysowania kształtów, rysowania ołówkiem, rysowania strzałek, wpisywania tekstu, stemplowania, tworzenia przycisków ze zbliżeniem oraz punktów świecących.
Krok 2
Ikona z symbolem kół zębatych służy do konfiguracji programu. Wywołuje ona okno Ustawienia, w którym w sekcji Przechwytywanie – Wyjściowe możesz zmienić domyślny katalog, do którego program zapisuje przechwyconą grafikę oraz domyślny format tworzonych plików graficznych.
Krok 3
Górny zasobnik zawiera narzędzia: cofnij wszystkie, cofnij/powtórz, oddalenie, zbliżenie, obróć, dodające cień, obramowania, zanikania, znak wodny, wyświetlające kursor myszy, datę i czas, dodające efekty specjalne, zmieniające kolor tła, rozmiary edytowanego obrazka oraz modyfikujące nazwę utworzonego zrzutu.
Krok 4
Prawy zasobnik zawiera funkcje: zatrzymaj (zapisz na dysku w domyślnym katalogu – patrz krok 2), odrzuć, wyślij grafikę jako załącznik do standardowej wiadomości e-mail, na konto pocztowe na stronie WWW (np. Google Mail, Yahoo Mail).
Krok 5
Kolejne funkcje służą do zapisywania grafiki na dysku sieciowym, np. OneDrive, wysyłania na stronę Ashampoo, na Facebooka, zapisywania w innym formacie/folderze, eksportowania do formatu Adobe Photoshopa, kopiowania grafiki do systemowego schowka, druku, zapisywania z jednoczesnym otwieraniem foldera docelowego oraz do otwierania w oknie edytora wcześniej zapisanej grafiki z pliku w celu jej dalszej obróbki.
Krok 6
W prawym dolnym rogu widoczny jest panel nawigacyjny służący do przesuwania powiększonej grafiki po ekranie. W dolnej części wyświetlają się informacje o edytowanym obrazku.