AktualnościMicrosoft złożył broń w walce z YouTube

Microsoft złożył broń w walce z YouTube

Projekt Soapbox wystartował w 2006 roku. Cel Microsoftu był jeden, przejąć rynek wideo i przerwać dominację YouTube (wtedy serwis z filmikami kupiła firma Google). Wczoraj Erik Jorgensten, wiceprzewodniczący Microsoftu, oświadczył, że właśnie rozpoczęła się operacja zamykania serwisu.

Microsoft złożył broń w walce z YouTube

Soapbox był do tej pory częścią MSN Video. Wiadomo, że Microsoft nie ma zamiaru rezygnować z MSN Video, będzie rozbudowywał serwis i zwiększał jego funkcjonalność.

Soapbox to kolejne niepowodzenie Microsoftu po darmowej encyklopedii Encarta czy wyszukiwarce Live Search (obecnie Bing). Na burzliwe dzieje witryny zwraca uwagę chociażby fakt, że w 2007 roku została na dwa miesiące zamknięta dla nowych użytkowników ze względu na wdrażanie nowych zabezpieczeń antypirackich.

Projekt giganta z Redmond zostanie ostatecznie zamknięty 31 lipca, a od 29 nie będzie już przyjmować klipów.

Źródło: CNET

Wybrane dla Ciebie